HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2010. október 31., vasárnap

Hagymás rostélyos


Hagymás rostélyos

Hozzávalók:

  • 2 db hátszín (rostélyos)
  • zsír/olaj
  • füstölt szalonna
  • 40 dkg burgonya
  • 3-4 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • őrölt fekete bors
  • steak fűszerkeverék
  • mustár
  • vörösbor
  • liszt

Elkészítés:

A húst kissé kiverjük, a széleit bevagdossuk, sózzuk, borsozzuk, kenünk rá egy kevés mustárt, s megszórjuk a fűszerkeverékkel, s a reszelt fokhagymával, meglocsoljuk olajjal, öntünk rá egy kevés vörösbort, s néhány órára a hűtőbe tesszük.
A serpenyőben a zsiradékon a felvágott füstölt szalonnát megpirítjuk. A hagymát felszeleteljük, lisztben megforgatjuk. A serpenyőből kivesszük a szalonnát, s a zsírban aranybarnára sütjük a szétszedett hagymaszeleteket. Szintén kivesszük. Most megsütjük a felszeletelt burgonyát. Kivesszük. Végül a húst sütjük meg. Tálaláskor a tányérra tesszük a hússzeletet, ráhalmozzuk a szalonnát és a hagymát, s mellé tesszük a burgonyát. Adhatunk hozzá vegyes salátát.

Megjegyzés:

Gyermekkoromban gyakran lábatlankodtam nagyanyám mellett a konyhában. Anyám nem tudott és nem is akart főzni, messze elkerülte a konyhát, merthogy az büdös. Nagyanyám főzött ránk is (rám, anyámra és a 2. férjére).
Sok mindent ellestem a nagyanyámtól, többek között a hagymás rostélyos készítését is. Ez volt az első étel, amit önállóan megfőztem. Alig múltam 14 éves. Nos, ahogy cukrász nem lettem (egy korábbi bejegyzésben már írtam erről), szakács sem. De a gasztronomia iránti érdeklődésem megmaradt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése