HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. június 24., hétfő

Pálinkás hideg meggyleves

Pálinkás hideg meggyleves

Hozzávalók :
  • 25 dkg  meggy 
  • vaj
  • liszt
  • főzőtejszín
  • tej
  • cukor
  • vaníliás cukor
  • fahéj rúd
  • szegfűszeg
  • Fütyülős mézes meggypálinka
Elkészítés:

A meggyet kimagozom..

Egy edényben olvasztott vajhoz egy kevés lisztet keverek, majd a tűzhelyről levéve öntök hozzá tejszínt, jól elkeverem, hogy csomómentes legyen. Beleteszem a meggyet, a cukrot, vaníliás cukrot, a szegfűszeget s fahéjat, s kb. 5 percig főzöm, kevés tejet keverve hozzá. A tűzhelyről levéve, hagyom kihűlni, majd  beteszem a hűtőbe.

Mikor jól lehűlt, belekevertem a lehűtött pálinkát, s tányérba mertem.

Persze, aki nem szeretne alkoholos ételt enni, különösen ilyen melegben, az nyugodtan hagyja ki a pálinkát, bár úgy nem lesz olyan finom.





2 megjegyzés:

  1. Én nem így főzöm a meggylevest, de ki fogom próbálni ezt a receptet!
    Majd ha ismét kánikula lesz, és hideg levesre óhajtunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is többféleképp készítem, legközelebb felteszem a pudingos változatot.

      Törlés