HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. szeptember 22., vasárnap

Vörösboros lecsós káposzta füstölt tarjával, szalonnával

Vörösboros lecsós káposzta füstölt tarjával, szalonnával

Hozzávalók :
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 db paprika
  • 1 db csípős hegyes zöld paprika
  • 2 db chili
  • 3 db paradicsom
  • 25 dkg savanyított káposzta
  • 10 dkg füstölt szalonna
  • 20 dkg füstölt tarja
  • 1 dl tejföl
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős paprika
  • 1 db babérlevél
  • köménymag
  • olívaolaj
  • 2 db chili a díszítéshez
Elkészítés:

A káposztát kicsit kicsavarom, egy edénybe teszem, beleteszem a feldarabolt tarját, babérlevelet, fűszerezem, öntök rá egy kevés vizet, s elkezdem főzni.

A hagymát aprítom, a paprikákat, paradicsomot darabolom.

Egy nagy serpenyőben olajon megpirítom a szalonnát,  üvegesre dinsztelem a hagymát, ráteszem a paprikát és a paradicsomot, fűszerezem (a köménymag kivételével), s megfőzöm.

Amikor a káposzta és a hús már puha, öntök hozzá vörösbort. A káposztát a lecsóhoz öntöm, összekeverem.

Tálaláskor szedek a tányérra a lecsós káposztából, teszek rá 3 kanál tejfölt és egy chilipaprikát.


P.S. A recept bekerült a Hírkereső mai (2013.09.24.) Gasztro Top-jába:
32.- Lecsós káposzta füstölt tarjával (Mindmegette)
P.S.1. 13. 09.29.-én is:
20.- Vörösboros lecsós káposzta tarjával recept (Nosalty)
Egy kicsit más, mint a megszokott lecsók, de finom. Érdemes kipróbálni.
 

2 megjegyzés:

  1. Nem tudom honnan vetted, hogy szepyke törölt a gyüjtőoldaláról? A blogok névsorában valóban nem vagy ott, de, most néztem szét nála és ott van ez a legfrissebb recepted. Ha a fejléc alatt - gyüjtőoldal - rákattintasz a Főoldal után a Blogok-ra ott láttalak a Kifőztük újságjuk alatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha megnézted volna akkor, amikor írtam, akkor láthattad volna, hogy Szepyke tényleg törölt. Kb. egy hete vettem észre, hogy újra ott vagyok a gyűjtőblogjában. Vissza is tettem az oldalsávba a logójukat. Úgy látszik, közben megnyugodott (aminek örülök), rájött, hogy elhamarkodottan cselekedett, én egyáltalán nem támadtam őt, s visszatett a blogba. Ezt én a kirohanása után bocsánatkérésnek fogtam fel, de nem akartam őt kellemetlen helyzetbe hozni, hogy erről egy újabb bejegyzést írjak. Részemről nincs harag, az ügyet lezártnak tekintem. Szeretnék minden blogtárssal - aki engem nem támad - békességben megférni.

      Törlés