HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. október 6., vasárnap

Túrós, mazsolás rétes

Túrós, mazsolás  rétes

Gyerekkoromban gyakran segédkeztem nagyanyámnak rétes készítésnél. Egy nagyméretű aztalra terített egy abroszt, s azon  huzógattuk az asztalt számtalanszor körbetáncolva a tésztát lehelet vékonyra, ügyelve arra, hogy lehetőség szerint sehol se szakadjon meg. No de, hol van ma ekkora asztal, s hol van erre idő!. Ó nem vajjal, hanem olvasztott disznózsírral kenegette a tésztát. Töltés után pedig egy konyharuhával feltekertük.  Az eredmény isteni volt, a tészta papirusz vékonyságú volt, az íze pedig csodálatos. Szerintem ma már csak faluhelyen készül ehhez hasonló néhány idős mamóka konyhájában.

Hozzávalók :
  • 1 csomag réteslap
  • 50 dkg tehéntúró
  • 1 ek tejföl
  • 2 db tojás
  • 4 ek cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2 ek mazsola
  • 5 cl rum
  • 1 ek vaj
  • zsemlemorzsa
  • vaníliás cukor
Elkészítés:

A mazsolát beáztatom a rumba.

A töltelékhez a túrót, a tejfölt, a tojást, a cukrot, a reszelt citromhéjat összekeverem

Az első tésztalapot ráfektetem a sütőpapírral kibélelt tepsire,  bekenem olvasztott vajjal, majd ráteszem a következő három réteget. Mindegyiket megkenem. Az utolsóra szórok  kevés zsemlemorzsát, majd rásimítom a tölteléket, ismét szórok rá zsemlemorzsát, majd jönnek az újabb rétegek.

Végül  megkenem a tetejét és az oldalát olvasztott vajjal, s beteszem a 180 C fokra előmelegített sütőbe, s légkeverésen kb. 30 perc alatt aranybarnára sütöm..

Felszeletelem, s megszórom vaníliás cukorral.




P.S.1.A recept bekerült a  tombola mai  (2013.10.10.) Heti Gasztro Top-jába: 
8. - Túrós-mazsolás rétes

4 megjegyzés:

  1. A férjem kedvence mindenféle túrós étel - édes, sós. A klasszikus változatot készítem, tehát feltekerem a rétest úgy ahogy a "mamókák" csinálták, csak kész tésztából, nem húzogatom az asztal körül, mint ahogy az én nagymamám és anyukám is készítette. Pedig az finomabb az biztos, ettem olyat sokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy reagáltál. Hát igen. Those were the days! De kinek van manapság erre ideje, kedve?.Pedig milyen finomak voltak azok a régi "békebeli" finomságok! A mai gyors kaják a közelükbe sem jönnek.

      Törlés
    2. Igen, szép napok voltak, de hol vannak már? Idő még lenne, hiszen nyugdíjas vagyok, de elég fáradtságos, macerás. Azért én igyekszem nem annyira gyors kajákat készíteni.

      Törlés
  2. Nem lehet egy lapon emlegetni szerintem a klasszikus rétesnyújtást és a réteslapot.
    Nagymamám, aki 100 éves korában halt meg, még tudott rétest nyújtani. Sajnálom, hogy nem tanultam el tőle, (és még nagyon sok mindent sajnálok).
    Ha most réteslappal próbálkozom, teljesen kegyeletsértőnek érzem a régi ízekhez képest, és mindig megkönnyezem.
    De én elhatároztam, ha nyugdíjas leszek, megtanulok rétest nyújtani.
    Nyuci.

    VálaszTörlés