HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. október 27., vasárnap

Húsleves pulykanyakból és csirkefarhátból cérnametélttel

Húsleves pulykanyakból és csirkefarhátból cérnametélttel


Egy finom húsleves a pulyka és a csirke kombinációjából.

Hozzávalók:

  • 1 db nagy pulykanyak
  • 1 db csirkefarhát
  • 2 db sárgarépa
  • 1 db fehérrépa
  • 1/2 zeller
  • 1/2 karalábé
  • 1 db burgonya
  • 1  fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 3 szál petrezselyem
  • 3 szál zellerlevél
  • 2 db cseresznyepaprika
  • őrölt fekete bors
  • őrölt pirospaprika
  • 10 dkgcérnametélt

Elkészítés:

Egy lábasba beleteszem a nyakakat és a farhátat, felengedem vízzel, fűszerezem, s elkezdem főzni alacsony hőfokon..

Közben megpucolom, s felvágom a zöldségeket, a zellert és a petrezselymet egy csokorba kötöm..

Félidőben  belerakom a levesbe a zöldségeket majd lassú tűzön tovább főzöm.

Kifőzöm a  tésztát.

Tálalok. Merek a levesből, teszek bele tésztát és egy cseresznyepaprikát.



P.S. A Hírkereső mai (2013.10.31.) Gasztro Top-jában
27.- Szárnyashúsleves cérnametélttel (Mindmegette)

3 megjegyzés:

  1. Látom gyakran főzöl finom leveseket, biztos Te is nagyon leveses vagy, mint Mi. Tegnap nem főztem levest, és most, hogy látom a Tied, csak nyelek nagyokat már így korán reggel :).

    VálaszTörlés
  2. Hát igen , ez az úgynevezett nyakleves , nekem is az egyik kedvencem , van olyan jó mint a mostanában igen felkapott vietnami Pho ,amit a világ legjobb levesének kiáltanak ki ! Bár ez az én véleményem és ez igen megosztó lehet , de azért én mégis a magyar levest részesítem előnyben , az olyat mint ez itt !

    VálaszTörlés
  3. Igen. Szeretem a levest. S ez a leves különösen finom, vetekszik a drága húslevesekkel.

    VálaszTörlés