HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. november 25., hétfő

Sardellen Filets in Öl mit Chili

Miután a lányom tudja, hogy szeretem a csípős ételeket,  ezzel a finomsággal lepett meg, amikor hazajött.

Megmutatom, mert én még nem láttam ilyet itthon.

Szardella filé olajban, chilivel:


A chili - ahogy azt gyakori látogatóim már bizonyára tudják - amúgy is nagy kedvenc.

Rendszeresen kapok kritikát azért, hogy túl csípősen főzök (nem csak itt, hanem a NoSaltynál is volt egy ilyen beszóló). Nem értem ezeket az embereket. A csípős ételeket  nem kötelező szeretni, a csípős fűszerek mennyiségét lehet csökkenteni, vagy akár el is hagyni. De a kritikusaim hagyják meg annak lehetőségét, hogy a saját blogomban hadd írjam meg a receptjeimhez azt a mennyiséget amit én használtam fel, s úgy főzzek, ahogy én szeretem.

Köszönöm.

4 megjegyzés:

  1. Ha hiszed, ha nem, nálunk is minden csípős. Én nő vagyok és mégis imádom a csípős ételeket. Csak akkor tartózkodom ettől, ha Unoká(k)nak főzök.
    Az italokkal is hasonló "viszonyban" vagyok, abból is az erőseket részesítem előnyben, ki nem állhatom a hölgyek "konty alá való italait", a likőröket, meg koktélokat, inkább egy kupica pálinka, vodka, vagy gin, amit szívesen megiszom.

    Régebben olvastam valahol, hogy Kína Szecsuán tartományában az asszonyok az étel csípősségével fejezik ki szeretetüket a férjüknek. Akinek az étele nem csípős, azt már nem szereti igazán a felesége.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek a bejegyzésednek nagyon örülök. Végre van valaki, aki szintén szereti a csípőset, s ezt le is írja. Eddig számos kritika ért, s kezdtem már úgy érezni, hogy megvetnek azért mert én ezt szeretem. A világot járva számtalan olyan helyen megfordultam, ahol sokkal csípősebb ételeket fogyasztanak, mint amiket én leírok. Mellesleg nem rég olvastam valahol, hogy a csípős, erős ételek sok betegség ellen megvédik a fogyasztóit.

      Törlés
  2. Csatlakozom a "csípőset kedvelők táborához" . Általában akár levesbe vagy bármilyen húsos ételbe csípőset teszek. A lányaim mikor hazajönnek sokszor szoktam köhögni először mikor megkóstolják aztán már nekik is ízlik. Egészséges azt mondják vértisztító baktériumot öli.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészséges többszörösen is, s finom. A csípős ételek iránti vonzódásomat valószínűleg apámtól örököltem - a sok egyéb nyavalya mellett - aminek azért kevésbé örülök..

      Törlés