HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. augusztus 8., hétfő

Olasz ételek

Olasz ételek


Biztos többekben felmerült, hogy miért írom az olasz ételek egy részének nevét olaszul. Nos. Ennek több oka is van. Egyrészt az olasz ételek szerintem akkor autentikusak, ha a nevük olaszul jelenik meg. Másrészt, mindig is vonzódtam az olasz nyelvhez. Pályafutásom során volt szerencsém számos alkalommal Olaszországba utazni, s az olasz konyha remekeit megkóstolni.

Ami a nyelvet illeti, a gimnáziumban az orosz mellett latint tanultam (az olaszban sok latin szó van), fiatal koromban az olasz slágerek nagyon menők voltak, így sok olasz szó megragadt bennem,  el is kezdtem a nyelvet tanulni magán szorgalomból..

Már több helyen írtam, hogy külkereskedő voltam, s a nyelvvizsgákat nyelvpótlékkal díjazták. A maximum, amit fizettek 45 % volt. Nekem a főnyelvekből (angol, német, orosz) 3 felsőfokú, külker nyelvanyaggal bővített nyelvvizsgám volt, így elértem a maximális 45 %-ot. Ha bármely nyelvből tettem volna új vizsgát, azért már nem fizettek volna.

Ezen túlmenően a munkám, az utazásaim, s a továbbképzésem (végül is 3 diplomát, s több szakvizsgát is megszereztem) annyira lekötött, hogy nem volt időm további nyelvtanulásra. Így bármennyire is sajnáltam, abba kellett hagynom az olasz nyelvi tanulmányaimat. Így az olasz egy beteljesületlen szerelem maradt.(Elkezdtem a franciát is, de az nem igazán feküdt nekem, fél év után abbahagytam.)

De azért időnként felteszek egy olasz receptet. Remélem örültök neki.

1 megjegyzés: