HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. július 27., szerda

Zuppa di frutti di mare a modo mio (Hobbychef), Tengergyümölcsei leves, ahogy én csinálom

Zuppa di frutti di mare a modo mio (Hobbychef)

Tengergyümölcsei leves, ahogy én csinálom

Hozzávalók :
  • 1 db baby polip  fele (17 dkg)
  • 25 dkg garnéla rák
  • 25 dkg fekete kagyló
  • 1 kis doboz paradicsompüré (70 gr)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 szál újhagyma zöldestől
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 db paradicsom
  • 1 db csípős hegyes paprika
  • 4 db chili paprika
  • citrom
  • 1 db halászlé kocka
  • 1 db csirkeleves kocka
  • 1 db zöldségleves kocka
  • olíva olaj
  • 1 dl brandy
  • 2 dl fehérbor (Cserszegi fűszeres)
  • fokhagyma petrezselyem fűszerkeverék
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika
  • oregano
  • friss kakukkfű
  • 1 csokor petrezselyem zöld
  • főző tejszín
  • 1/2 bagett
Elkészítés:

A tengergyümölcseit megmosom,  sós vízbe beáztatom.
Közben apróra vágom a vörös hagymát, fokhagymát, az újhagymát a zöld paprikát és a chilit karikára vágom, A paradicsomokat nyolcadolom.
Egy serpenyőben olíva olajon megdinsztelem őket, fűszerezem (só, bors, piros paprika, fűszerkeverék, oregano, kakukkfű), hozzáadom a paradicsompürét. A polipot feldarabolom, majd a kagylókkal és a garnelákkal együtt a serpenyőbe teszem, kb 2 percig együtt dinsztelem. Öntök hozzá vizet, beleteszem a leveskockákat, kb 8 percig főzöm. Félidőben hozzáadom a paradicsomot. Amikor majdnem kész, beleöntöm a brandyt, a bort és a tejszínt, beleteszem az apróra vágott petrezselymet, az újhagyma zöldjét. És kész. Lehet tálalni, mélytányérba merem a levest, a tányér szélére teszek 2 szelet pirított bagettet, melyet fokhagymával bedörzsöltem és olíva olajjal meglocsoltam. Egy szelet citrommal díszítem, azonnal fogyasztom, fehér bort iszom hozzá.



2 megjegyzés:

  1. Kár, hogy a férjem nem szereti, magamnak meg nem készítem

    VálaszTörlés
  2. Újabban az én feleségem sem szereti a tengeri herkentyűket, sőt pfujolgat, hogy büdös van, amikor főzök valami halat. Gyere, szívesen látlak egy lakomára.

    VálaszTörlés