HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2010. augusztus 22., vasárnap

Kapros-tejszínes tökfőzelék sült oldalassal

Kapros-tejszínes tökfőzelék sült oldalassal

Hozzávalók:

  • 1 db közepes nagyságú tök
  • olaj
  • 1 fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • kapor
  • 1 db paradicsom
  • 1 db hegyes zöld paprika
  • citromlé, vagy ecet
  • ételízesítő
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika
  • cukor
  • tejszín
  • tej
  • tejföl
  • liszt
  • sült oldalas

Elkészítés:

Olajon megfonnyasztom a kockára vágott hagymát, a végén rányomom a fokhagymát, hozzáadom a darabolt paprikát, kaprot, a gyalult tököt, s öntök rá kevés vizet. (A tök is ereszt magából vizet, mivel nem nyomkodtam ki.) Fűszerezem ételízesítővel, borssal, piros paprikával, csepegtetek rá kevés citromot. (Aki édesen szereti, tehet bele egy kevés cukrot.) Beleteszem a kockára vágott paradicsomot. Amikor már majdnem kész adok hozzá tejet, s beleöntöm a tejszínt (melyben előzőleg elkevertem egy kevés lisztet.) Felforralom.
Tálaláskor adok hozzá sült oldalast, melynek szaftjából csepegtetek a főzelékre is, s egy kanál tejfölt is teszek rá. Lehet díszíteni egy friss kapor szállal. (Én a mélyhűtőből vettem ki a kaprot, így sajnos nem volt elég attraktív, ezért csak egy keveset tettem rá, s inkább őrölt piros paprikával szórtam meg.)

... és feltéttel:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése