HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2010. december 1., szerda

A legjobb karácsonyi sörök

A legjobb karácsonyi sörök

1968-ban Ausztriában voltam az ALPINE (Österreichishe Alpine Montangesellschaft) cégnél, melynek magyarországi igazgatója lettem, betanuláson. December elején Kindberg volt a soron, egy kis osztrák falu, város. Akkor tartották a Weinachtsbier (karácsonyi sör) ünnepét. Én (mint az egyetlen, nem falubéli) voltam az ünnepség díszvendége, aki a polgármester (Bürgermeister) asztalánál ülhettem, s a karácsonyi sör hordóját csapra üthettem. Ez még csak istenes volt, de utána egész éjjel a Dirndlibe öltözött, dúskeblű polgármesternét (Frau Bürgermeisterin) kellett táncoltatni. Annyi polkát és walzert se előtte, se utána nem jártam. Azért nem volt az annyira kellemetlen, a melleibe többször is bele kóstoltam. Nem volt ellenére.

E régi emléket idézte fel az alábbi cikk, melyet most közreadok:

Advent idejekor a híres német sörfőzdék sorra előrukkolnak téli specialitásaikkal. Hogy hagyománytiszteletből, vagy inkább racionális piaci megfontolásokból, nem tudjuk, mindenesetre megkóstoltuk a legjobbakat.


Deluxe főoldal

A cikk folytatása -->

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése