HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2010. december 19., vasárnap

Székely-káposzta oldalassal, füstölt tarjával, húsgombóccal és kolbásszal

Székely-káposzta oldalassal, füstölt tarjával, húsgombóccal és kolbásszal

A feleségem főzött egy nagy fazék gombócos Székely-káposztát. Szemre nagyon mutatós volt, de még ő is elismerte, hogy nem elég fűszeres, a savanyú káposzta sokáig állt vízben, a kolbászról pedig elfeledkezett.


Az ő receptje:

Hozzávalók:

  • oldalas
  • füstölt tarja
  • darált hús
  • hagyma
  • főtt rizs
  • tojás
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika
  • őrölt kömény
  • babérlevél
Elkészítés:

A káposztát vízbe áztatta, elkészítette a gombócokat a darált húsból, rizsből, tojásból, fűszerezte.

Egy fazékba rakott 1 sor káposztát, majd hagymát, erre húst, majd megint káposztát, erre jöttek a gombócok, szórt rá egy kevés lisztet, majd zárta káposztával. A tetejét megszórta paprikával, s lassú tűzön megfőzte.

Nos, én kivettem magamnak egy külön lábasba egy jó adagot, egy kevés ecetet öntöttem hozzá (én ugyanis nem áztattam, csak jól kicsavartam volna a káposztát), jól megborsoztam, paprikáztam, szórtam rá őrölt köményt, majd vágtam bele chili paprikát, füstölt kolbászt, 1 gerezd fokhagymát, adtam hozzá még kakukkfűvet és majorannát. Felforraltam, öntöttem bele fehérbort és tejfölt.
Tálaláskor raktam még rá tejfölt, sült szalonnát, s meglocsoltam chili szósszal.
Fehér kenyérrel ettem, s vörösbort ittam hozzá.

Íme:


3 megjegyzés: