HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. augusztus 30., csütörtök

Tinto de verano - A nyár vörösbora

Tinto de verano - A nyár vörösbora


Az spanyolok kedvenc bora a nyári melegben. Bár a nyár már elmúlt, talán lesz még néhány szép napos, kellemes napunk. A cocktail a spanyol kedvenc - a Tinto de Verano (a nyár vörösbora) - egy változata. A spanyolok többnyire rumot adnak hozzá, de én készítettem már vodkával is. A lemon soda helyett gyakran orange soda-t használnak, vagy mindkettőt, esetleg 7-up-ot, vagy Sprite-ot.

Hozzávalók :
  • 1 dl vörösbor
  • 1 dl limonádészoda
  • 5 cl rum
  • 1/2 citrom
  • 1 tk cukor
  • jég

Elkészítés:

A citromot félbevágom, levágok egy karikát, a fél citrom levét kifacsarom. Egy cocktail pohárba jégkockákat teszek, rászórom a cukrot, ráöntöm a citromlevét, a bort, a limonádészodát, s a rumot.

Egy kanállal megkavarom. A citromkarikát a pohár szélére ültetem.

Nos, én a teraszon kortyolgattam az én koktélomat, a kánikula miatt az árnyékban.


3 megjegyzés: