HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. augusztus 24., péntek

Rizses lecsó füstölt szalonnával és kolbásszal

Rizses lecsó füstölt szalonnával és kolbásszal

A lecsó megunhatatlan, akár mindennap meg tudnám enni. Sokféleképp készítem, itt most a rizses változat látható, olvasható.

Hozzávalók:
  • 2 szelet füstölt szalonna
  • 1 szál füstölt csípős kolbász
  • 80 dkg lecsópaprika
  • 2 db csípős hegyes zöld paprika
  • 4 db chili paprika
  • 2 db vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 30 dkg paradicsom
  • 1/2 pohár rizs
  • olíva olaj
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika
  • piros arany
Elkészítés:
A szalonnát csíkokra, a paprikákat karikára, a hagymákat apróra vágom, a paradicsomot szeletelem.
Egy serpenyőbe beleteszem a hagymákat és a rizst, öntök rá olajat,  s éjszakára a hűvös kamrába teszem.

Másnap a serpenyőben megpirítom a hagymákat, a rizst és a chilit, majd beleteszem a paprikákat, végül a paradicsomot, fűszerezem. Időnként megkavarom, hogy ne kapjon oda. Felszeletelem a kolbászt, amikor már majdnem kész a lecsó, beleteszem. Néhány perc után kikapcsolom a tűzhelyt, s lefedve, hagyom hogy hőn tartáson párolódjon tovább a rizs.

Tálalok.



5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!! Én is bevállalnám szívesen!! Ma ebédre nálunk is lecsó volt, csak rizs nélkül, de én is leírtam, hogy minden nap meg tudnám enni:)!

    VálaszTörlés
  2. Amikor 1961-ben elkezdtem dolgozni rakodómunkásként a MASPED-nél, mivel tiszta ötös érettségivel, s maximális pontszámmal "helyhiány" miatt nem vettek fel a Közgázra (Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem), s örültem, hogy protekcióval egyáltalán eltudtam helyezkedni, csaknem minden nap lecsót főztem magamnak, s vittem magammal egy csajkával a munkahelyemre, ahol egy vaskályhán melegítettem meg. A lecsó többnyire natúr volt, legfeljebb időnként került bele krumpli, vagy rizs. Néha lókolbász - akkor az volt a legolcsóbb (2 Ft/kg, egy árban volt a tepertővel, a párizsi drágább volt, 2,70 Ft/kg) - volt a dőzsölés, hozzá kenyér (3 Ft/kg), a luxus pedig zsemle (40 fillér/db). Azóta is tart a "szerelmem" a lecsó iránt.

    VálaszTörlés
  3. Nincs az a pénz, amiért a lókolbászt meg tudnám enni!
    A lecsód pont olyan, ahogy a férjem szereti. Én magamnak inkább natúr készítem, esetleg tojással. Azért is szeretem, mert hamar elkészül.

    VálaszTörlés
  4. Mi is szeretjük a lecsót, a férjem különösen. Készítettem már rizzsel és tojással is, de elsősorban apró galuskával szeretjük és természetesen kolbásszal. A héten pl. rizzsel volt, de előtte galuskával.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Micsoda pompás színe van! Jó a paprikád!

    VálaszTörlés