HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. augusztus 9., csütörtök

Konyhashow (?)

Konyhashow (?)

Kaptam egy meghívót egy konyhashow-ra. Miután szeretek főzni, s kedvelem az ilyen jellegű TV-show-kat, gondoltam elmegyek, s megnézem, bár a meghívó szövegén gyanakodni kezdtem, hogy ez tulajdonképpen egy termékbemutató.


A meghívóhoz négy ingyenes részvételi jegy volt csatolva, s kettő fizetős, á 2.000 Ft. (Ez volt a csali!)

Amikor megérkeztem, rákérdeztem a szervezők főnökénél, hogy ez egy főzőshow, vagy termékbemutató. A válasz az volt: természetesen ez egy főzőshow.

Amikor az előadás elkezdődött, perceken belül beigazolódott a sejtésem, hogy ez bizony termékbemutató.
Méghozzá főző rendszer (edények), 54 részes késkészlet, 80 részes evőeszköz készlet, indukciós főzőlap.
Amíg a főelőadó beszélt, több mint egy órán keresztül, addig a csapat egyik tagja - állítólagos mesterszakács - összedobott négyféle ételt, a ténykedését nem lehetett látni, mivel egy pult mögött dolgozott, a pultra kitett termékek miatt a tulajdonképpeni főzést nem lehetett látni. (Lehet, hogy már eleve készen volt bedobozolva, s ő csak megmelegítette.) Szerintem egy kezdő szakács, blogger is különb ételt prezentál, a tálalásról nem is beszélve.

A szünet előtt jött a csúcs! Tombola. No, nem a beígért álomkonyhát lehetett megnyerni, hanem előbb 100.00 Ft-ot, majd steigerolva végűl 450.000 Ft-ot! Csakhogy nem a pénz volt a nyeremény, hanem a fazekak 750.000 Ft értékben, s így már "csak" 300.000 Ft-ot kellett a "nyertes"-nek, ráfizetni.. Ahogy steigerolták a nyereményt, jött hozzá előbb a késkészlet, majd az indukciós főzőlap, végül az étkészlet.

Bár a fazekak nem a Zepter-től voltak, hanem a cég saját gyártása (szerintem ők csak az értékesítők), nem nézett ki rosszul, de tapintásra vékonyabbak és könnyebbek voltak, mint a Zepter edények, tehát nyilván csak a töredéke lehet a reális ár.

Nem fokozom tovább az izgalmakat, én voltam az egyik nyertes, aki megnyerte a főnyereményt, 450.000 Ft-ot. Mivel az indukciós főzőlap kivételével annyi ilyen csetreszünk, késünk, több készlet evőeszközünk van, nem is fér el a konyhában, étkezőben, így a kamrában és a padláson is van belőlük, végül nagy meglepetésükre közöltem, hogy nem tartok igényt a nyereségre. Telefonon rákérdeztem a feleségemre, aki - tőle szokatlan módon - most egyetértett velem (pedig nagyon szeretne indukciós tűzhelyet.(A  meglévő 4+1 főzőhelyes üvegkerámiás főzőlapos, légkeverős, grillező tűzhely helyett. Hiába mondom, hogy ezt a tűzhelyt vétek kidobni, az emberek nagyrésze örülne neki, ha ilyennel süthetne-főzhetne. Ráadásul az edényei egy részét is kidobhatná, mvel az indukciós főzőlapon csak mágnesezhető edénnyel lehet főzni.).

A szünet után már nem is mentem vissza. Akkor jöttek sorra a masszírozó fotel és Tsa.

Úgy-hogy nem sikerült az "Álomkonyhát"-t megnyernem, de megmaradt 300.000 Ft-om. Sajnos - főleg a nyugdíjasok közül - kevesen tudnak ellenállni a "nagy lehetőség"-nek. Ezek a cégek főleg belőlük élnek, s a kisnyugdíjas, meg a családja aztán hónapokig nyögi a törlesztéseket.

P.S. Egy korábbi bejegyzésemben írtam, hogy másfél hónapig nálamm volt a Zepter legnagyobb Biotron (polarizásiós) lámpája. Napi többszöri kezelés után sem volt semmi eredmény. A napokban olvastam, hogy a Fogyasztásvédelem komoly bírságot szabott ki rájuk, mivel valótlant ígértek, s nem tudták dokumentálva bizonyítani a lámpa gyógyító hatását.

Tavaly hasonló bírságot kapott egy közeli szomszédom a mágneses takarói miatt.

És sokadszor tiltják be a C-vitamin doktor engedély nélkül gyártott készítményeit, amit ő továbbra is zavartalanul forgalmaz méregdrágán, a büntetések ellenére, s írja a könyveit (Sajnos a családom is bedőlt neki.)

Na ja, az Emberi butaság története (Ráth-Végh).

6 megjegyzés:

  1. Nálunk is rengeteg ilyen bemutatót tartanak, csaljkák az embert, sokszor telefonon zaklatják, hogy menjen. Pénzcsalás az egész.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk a postaládánkba dobálnak ilyen bemutatókra meghívást, de én rögtön a kukába dobom. Ha tudod, hogy milyenek mert ezt már korábban tapasztaltad, akkor minek mész el? Ez csak arra volt jó, hogy egy újabb tapasztalatod legyen, vagy Te is bedöltél?

    VálaszTörlés
  3. Szia hobbychef,
    engem a múlt héten kerestek meg telefonon ugyanezzel a meghívóval.
    Mivel az ember gyanakvó, kifejezetten rákérdeztem, hogy ez egy termékbemutató? A válasz az volt, hogy nem-nem, ez nem erről szól, olyan főzőshow lesz, mint pl. a tvpaprikában, kóstolóval stb. Mivel szeretek főzni, és még sosem voltam ilyenen, úgy gondoltam, mit veszíthetek, küldjék azokat a meghívókat, aztán meglátjuk...
    A meghívókat szerencsére későn vettem át, a mai napon, mivel közben befutottak hozzánk az ablakcserések, és feje tetejére állt a kis lakásunk, ezért eszembe sem jutott, hogy tegnap kellett volna menni erre a "főzőshow"-ra.
    Most viszont már kezemben a lejárt meghívóval ismét gyanússá vált, és utána néztem, vajon miről is maradtam le, így bukkantam a te blogodra.
    Szóval újabb átverős banda,akinek az alkalmazottai simán behazudják a telefonba, hogy ez bizony nem termékbemutató:-(
    Panaszkodó nyugdíjashoz viszont már volt szerencsém, aki bevásárolt méregdrágán a mágneses matraccal, majd az orvosa ordított vele, hogy az ő gerinc- és egyéb problémáira kifejezetten tilos ilyet használnia :-(


    VálaszTörlés
  4. Ditte.Jó hogy olvasom,mivel engem 2012. november 13.-ra hívnak,de egyébként se mentem volna el,ez csak megerősít döntésemben.

    VálaszTörlés
  5. Sikerült egy délelőttömet tönkretenni a nagy főfzőshowwal. Telefon, meghívó levélben a látványos, nyereményesőben gazdag, kihagyhatatlan rendezvényre. Felejthetetlen élményben volt részem. Az előadó hölgy minden volt, csak előadó nem. A segítőjére rossz volt ránézni, gurult szegényke, az öltözéke még a abból az időből való volt, amikor 20 kilóval könnyebb lehetett, azóta kimosni sem volt ideje, jól látszott. A meghívóban igértekből annyi teljesült, hogy egy 21. századi szuper edényben /amit már 15 évvel ezelőtt lehetett kapni/ sütöttek 1 szelet húst pár szem zöldséggel, amit csak megnézni lehetett. Természetesen vásárolni azt lehetett volna, de nem találtak egyetlen balekot sem. A beígért ajándék, az ebéd, a rengeteg ajándék elmaradt az üdvözlő italallal együtt, de még egy pohár vízet sem lehetett inni, nert sem pohár, sem víz nem volt. Tombolaként kisorsoltak 3 doboz csodakencét! Ezekután nagyon várom az értesítést, hogy az 1 milliót érő álomkonyhát, vagy a 10 db LCD TV-t nyertem-e meg!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy ilyen rossz programod volt. De a bejegyzést azért is tettem közzé, hogy másokat ettől az "élmény"-től megkíméljek.

      Törlés