HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. augusztus 15., szerda

100 éve született Julia Child

100 éve született Julia Child

 Ma reggel a Google-nál ez a kép fogadott:


Julia Childamerikai chef, gasztronómiai író, TV-s személyiség. Ő volt az, aki a francia konyhát bevitte az amerikai köztudatba könyvével - Mastering the Art of French Cooking, és televíziós műsoraival, melyekből a legismertebb - The French Chef,

Férjével együtt sokat tett az amerikai gasztronómiáért. Nagyon népszerű volt. Munkásságáért számos magas award-ot, kitüntetést kapott. Többek között 2000-ben a French Legion of Honour-t, ugyanabban az évben a American Academy of Arts and Sciences  tagjai közé választotta. 2004-ben halt meg, 2 évvel a 92. születésnapja elött,  miután 5 évig kezelték sorozatos agyvérzései miatt egy otthonban.

Az egyik konyhája:



Forrás: WIKIPEDIA

Nekem volt alkalmam több műsorát is látni:  Azok kedvéért, akik nem látták, néhány video:

Julia Child - boeuf bourguignon


JULIA CHILD MEMORIES: BON APPÉTIT!




Humornak sem volt hijján:

David Letterman - Julia Child





Meryl Streep, mint Julia Child:

Meryl Streep vs. Julia Child 






4 megjegyzés:

  1. Kedves Endre Julia Child 2004-ben halt meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen 2004-ben halt meg, hiszen ez két adatból is egyértelmű. Egyrészt abból, hogy 2000-ben kapott két magas kitüntetést, másrészt, hogy 2 nappal a 92 éves születésnapja elött halt meg. No már most, ha a születési dátumához adjuk a 92 évet, az 2004. Elírtam, sorry!.

      Törlés
  2. Igen, hallottam már a hölgyről. De tőled ma más beírásra számítottam, valami "nagyboldogasszonyi" összefoglalóra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marisz!
      Tudom, hogy ma Mária mennybemenetele napja van.
      A lányunk pont ennek kapcsán jött haza Ausztriából, mert ez ott állami ünnep (lévén Ausztria katolikus ország). Kivett még hozzá két nap szabadságot, s így egy hosszú hétvégéje lett. A hétfő (augusztus 20.) Ausztriában természetesen nem ünnep, ezért neki akkor már dolgoznia kell.

      Én viszont - bár református vagyok - de, s ebből nem csináltam soha sem tikot, az apai nagyapa ellenére, aki református főpap volt - ateista. Ezek után nem értem, miért kellene nekem egy nagyboldogasszonyi összefoglalót írnom. Ezzel persze nem akarok senkit, akár katolikus, akár nem, megbántani, de én az egyházi ünnepeket nem kívánom se megtartani, se ünnepelni. Ez alól kivétel pl. Karácsony, vagy Húsvét. De ezek végül is nem egyházi ünnepek, hiszen az egyház rátelepedett pogány ünnepekre, s a mai világban a nyugati világ már átértelmezte ezeket az ünnepeket, s nem mint a katolikus egyház ünnepet tartja. Az USA-ban például nem ájtatoskodnak Karácsonykor, hanem az ajándék osztása mellett örömködnek, táncolnak. Merry Christmas! (Boldog Karácsonyt!) S nincsen Jézuska, hanem Mikulás! Ez közelebb áll hozzánm, mint az osztrák-német Stille Nacht, Heilige Nacht! Vagy a magyar Jézuska. Természetesen a hívők - felőlem - nyugodtan ünnepelhetik Mária mennybemenetelét (ha hisznek benne).
      Remélem, nem bántottalak meg, s továbbra is lelkeen látogatod blogomat. Megjegyzéseidnek eddig is nagyon örültem.

      Törlés