HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. augusztus 1., szerda

Besokalltam

Besokalltam


 Az utóbbi időben egyre több rosszindulatú, minden esetben anonim megjegyzés jelenik meg a bejegyzéseimnél.

Értelmetlenül állok a dolog előtt - mivel én legjobb tudomásom szerint - senkit nem bántottam meg. A bejegyzéseknél, ha tetszett a recept, dicsérőileg nyilatkoztam, többeknek igyekeztem segíteni.

A névtelen bejegyzésekről amúgy is meg van a véleményem. Csak a gyáva ember bújik a névtelenség mögé.

Könnyű úgy kritizálni, hogy nem lehet a beírót lekövetni. Arról nem is beszélve, hogy olyanok kritizálnak, akik semmit sem tettek le az asztalra, mondják a tutit, anélkül, hogy megmutatnák, hogy az milyen. Pocskondiázzák az én munkámat, de mögöttük semmilyen teljesítmény sincs. Se honlap, se gasztroblog. Semmi! Csak az észt osztogatják, amiből nekik a legkevesebb van.

 Ma egy elég primitív megegyzést olvashattam a legutóbbi bejegyzésemnél:

"Hát nem túl gusztusos, én meg nem enném ezt a..."

A válaszom:

"Természetesen nem kötelező megenni, de a sapanyolok, porugálok most vérig lennének sértődve, akiknek a Gazpacho/Gaspacho és a Salmorejo nemzeti eledelük, különösen kánikula idején. Te akkor a krémleveseket, melyeket sok magyar, de Európa nyugati fele különösen (többek között a műveletlen, s gasztronómiában alulképzett franciák, svájciak), kedvel (én is), s a gasztronómia remekei, is gusztustalannak tartod? Akkor maradj a húslevesnél, s gulyáslevesnél (tévedés ne essék, én is kedvelem ezeket), s kizárólag olyan blogokat látogass, ahol csak ez a kínálat.


Mellesleg, egy ilyen bejegyzést írni - pláne névtelenül - nem az intelligencia csúcsa!

Nem tudom, minek köszönhetem az egyre szaporodó névtelen megjegyzéseket, melyek szapulják a bejegyzéseimet. Egyetlen más blognál sem tapasztalom ezt. Én soha senkit nem bántottam meg. Olcsó, s primítiv játék ez. Ez legyen a legnagyobb örömötök.

Ha tovább folytatódik ez a játék, véget vetek neki, s bevezetem a moderálást, pedig eddig elleneztem. Keressetek másik játszóteret, ott játsszátok primitív, kisded játékaitokat, ott éljétek ki alantas ösztöneiteket."

Nagyon nincs kedvemre ez az egész, de végül is véget kell vetnem ennek a cirkusznak. A legelső ilyen esetben jön a moderálás. Irigylem a blogtársak 99 %-át, akik nem kényszerülnek ilyen intézkedésre.  Szívem szerint én sem tenném, de sajnos ebben a mai eltorzult világban nincs más választásom. Meg kell védenem magam, s a blogomat.

Nagyon remélem, hogy végre vége szakad ezen nemtelen támadásoknak, s  nyugodt körülmények között folytatódhat a blogolás, bár továbbra is rejtély nekem, hogy miért pont engem pécéztek ki céltáblájukként ezek az anonim lovagok, miért velem kívánnak szórakozni, s miért nem mással játszanak. Van tippem, hogy mivel. Például a saját kis ...

14 megjegyzés:

  1. Én már mondtam Neked korábban, hogy tedd be a moderálást. Én is akkor tettem be, amikor a blogolásom elején egyszer sértő megjegyzést kaptam. Ez volt az első és utolsó, azóta nem jött, de a moderálás bent van és bent is marad.
    Azt is írtam már Neked, nem is olyan régen, hogy "...ne adjál lovat senki alá", tehát ne írjál olyan dolgokról aminek kapcsán "szórakozhatnak" Veled. Tudják, olvassák, hogy milyen büszke vagy a Mindmegette újságban elért sikereidre, és ezt dicsekvésnek, kérkedésnek, öntömjénezésnek veszik és ezért piszkálnak. Az olvasók közül ezt sokan nem szeretik. De azt sem szeretik amikor többször valakivel kapcsolatos vitádban azt írod le, hogy milyen végzettséged van, hány nyelven beszélsz stb. Lehet, hogy nem veszed észre vagy nem akarod észre venni, de hidd el, hogy Te gerjeszted mind azt a bejegyzéseiddel, ami miatt olyan megjegyzéseket kapsz amik miatt most háborogsz. A Te blogod azt írsz bele amit akarsz, de gondolkodj el ezen. Én így látom, de lehet, hogy tévedek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy igazad van. De! A Mindmegetté-ben való megjelenéssel többnyire csak kerek számnál "dicsekszem", ill., akkor teszem szóvá, ha valaki - akinek se neve, se blogja - becsmérlőleg ír a blogomról, receptjeimről, fotóimról.

      Mellesleg, a különböző receptmagazinokban, TV-adásokban, versenyeken, fesztiválokon elért sikerekről mások is rendre beszámolnak. Szerintem ez természetes, ha az ember a gasztro sikereiről a gasztroblogjában beszámol. Én még senkire sem írigykedtem, sőt gratuláltam az illetőnek. De, nem vagyunk egyformák. Szerencsére.

      A végzettségemet, nyelvismeretemet csak akkor hoztam fel, amikor valaki magát felmagasztalván engem nagyon hülyének akart beállítani. Azzal nem értek egyet, hogy gerjesztem ezeket a megjegyzéseket. Soha nem úgy történik a dolog, hogy én írok valamit, amibe bele tudnak kötni, hanem fordítva. Ha megnézed azt bejegyzést, amire jött ez az omniózus megjegyzés, az egy szimpla receptleírás volt: Hideg görögdinnye-paradicsom krémleves.

      Törlés
    2. Kedves Endre a megjegyzésem végére oda írtam, hogy "de lehet, hogy tévedek".
      Ezt a "dicsekvés" dolgot csak azért említettem, mert velem is történt már hasonló pedig én sem dicsekedtem, de annak vették amikor egy életmódblog egyik beegyzéséhez amit a blog tulajdonosa írt olyan megjegyzést írtam ami miatt az akkor éppen hozzászólók ellenem fordultak. Egyébként pedig attól, hogy valakinek nincs neve vagy blogja - egyik sem kötelező - még becsmérelhet, Te pedig kitörölheted vagy nem engeded be a blogodba moderálással.

      Nem mellesleg Te is mint mindenki más is beszámolhatsz a sikereidről. Ezt senki nem kifogásolja, én sem.

      Én tudom, hogy miért hozod elő a végzettséged és a nyelvismereted, de ezzel nem tudod elérni, hogy más véleményel legyenek rólad azok, akik miatt háborogsz.
      Amikor én azt írtam, hogy Te gerjeszted a bejegyzéseiddel a Neked nem tetsző megjegyzéseket, akkor nem a görögdinnyés-paradicsomos-krémlevesedre gondoltam, hanem a magánéleted egy kis "szeletének" csak azért is ismételgetésére. Aztán persze lehet olyan is, akinek nem tetszik a föztöd kinézete. Közszemlére teszed, tesszük én is meg sok gasztroblogger, akkor mivel valóban szerencsére nem egyforma az ízlése az embereknek, így lehet ilyen vélemény is. Az más kérdés, hogy azért mindent meg lehet mondani finomabban is.

      Törlés
    3. A magán életem szegmensének - ahogy Te írtad - mi köze van ahhoz, hogy egy pimasz nobady azt írja, még ha nem is kimodva, hogy hányadéka van egy krémlevesemtől, ami Európa több országában is a legnagyobb kedvenc? A stilustól eltekintve, ami minősíti a beírót, ez vérlázító. Nem szabad tudomásul venni, hogy a politikában már jellemző durva megnyílvánulások itt a gasztoblogvilágban is tért nyerhessenek. Ez ellen fel kell lépnünk, s ki kell közönbösítenünk az ilyen bloghiénákat

      Törlés
    4. A magán életed egy bizonyos szegmensének valóban semmi köze a levesedről írt véleményhez.
      De azt írtad a bevezető mondatodban, hogy "Az utóbbi időben egyre több rosszindulatú, minden esetben anonym megjegyzés jelenik meg a bejegyzéseimnél." Ezek viszont a magánéleteddel kapcsolatos reagálások voltak, és ez van tobbségben. Miért nem érted meg, hogy nem szép dolog ez a kiteregetés. Nem csak a feleségedet járatod le, hanem Magadat is. Ez a leves dolog háborított fel ennyire, pedig ez még csak egyszeri, a többi pedig sokszori és szerintem sokkal kellemetlenebb. Azt írtad, hogy ilyen megjegyzéseket amiket Neked írogatnak máshol nem olvasol, de máshol nem is írnak olyan bizonyos bejegyzéseket mint Te.
      A durva megnyilvánulások ellen, legyen az bármi valóban fel kell lépni, de a gasztroblogok világában annál többet nem tudsz tenni mint a moderálás. Csináld meg és nyugodt napjaid lesznek. Erre van kitalálva.

      Törlés
  2. Hidd el, nem vagy egyedül, én is kaptam jó pár nagyon kellemetlen megjegyzést, először én is a szívemre vettem, és válaszolgattam is, de aztán rájöttem, hogy nem kell senkinek magyarázkodnom. Egyszerűen mindent kitöröltem, a sértést is és a válaszomat is. Tedd Te is ezt, és ne gondolj rá. Akkor vettem ki az oldalsávból a chat-et, és néhány napig moderálásra állítottam a rendszeremet. Ha újra megtörténik, újra megteszem. Tényleg vannak olyan eltorzult emberek, akik mások sértegetésében élik ki magukat.

    VálaszTörlés
  3. A világért sem szeretnék ünneprontó lenni, de mivel írtad, hogy vagy segítesz-fejlesztésileg, vagy dícsérsz, akkor ezt most én is megteszem. A besokall 2 db l-et tartalmaz.
    Remélem nincs harag. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az észrevételt. Ezt elszúrtam, de már javítottam is. Valószínűleg mérgemben nem figyeltem oda, hogy mit írok.

      Törlés
  4. Egyetértek minden előttem szólóval!
    Nyugodj meg, és írj egy úőj bejegyzést a mai ebédedről.
    Legyen vidám szép napod!

    VálaszTörlés
  5. Szerintem se foglalkozz a szemétkedőkkel. Hagyd figyelmen kívül, csak főzz jókat és mutasd meg nekünk.

    VálaszTörlés
  6. Endre egyszerűen töröld ki azt a megjegyzést ami neked nem tetszik és csak a neked megfelelőt tedd ki a nyilvánosság elé.
    Ennyire egyszerű az egész, és megkíméled magad az idegeskedésektől:-))))

    VálaszTörlés
  7. Igyekszem magam túltenni a rosszindulatú megjegyzéseken, de nem töröltem ki, hogy Ti is lássátok, milyen nemtelen, gyalázkodó emberek is vannak, sajnos egyre többen. Ilyen világban élünk. A szellemet kieresztették a palackból.

    VálaszTörlés
  8. Most találtam a blogodra, de csak ámulok. Végignézem az egészet, azt hiszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem biztos, hogy szerény kis blogom erre érdemes, de mivel több mint 1250 bejegyzést írtam eddig, azt hiszem, túl nagy fába vágnád a fejszéd, ha mind végig akarnád nézni. De, ha úgy szúrópróbaszerűen belenéznél, annak örülnék. Talán találsz egy-két érdekességet.

      Törlés