HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. augusztus 10., vasárnap

English Breakfast

English Breakfast

Utazásaim során a Wiener Frühschtück és az English Breakfast több változatával is  találkoztam a szállodákban.

A kontinentális Európában - főleg a német nyelvterületen -  a Bécsi reggeli volt a jellemző, ami tejeskávéból, többnyire császárzsemléből, vajból, jamból, mézből, esetleg főtt tojásból állt.

 De volt, ahol svédasztalszerűen terülj-terülj asztalkám volt az előbbieken túlmenően, még különböző felvágottak, sajtok, rántotta, lágy és kemény tojás, sült szalonna és kolbászkák, többféle péksütemény, pirítós is volt a kínálatban.

Máshol az angol reggeli dívott. Nagy-Britanniában sajnos nem voltam, de a volt Brit-gyarmatokon megfordultam. Indiában például az English breakfast dívott, azzal a kiegészítéssel, hogy a roomboy -  aki keveréke volt a szobalánynak, szobapincérnek, mindenesnek, takarított, bevetette az ágyat, kipucolta az ajtó elé tett cipőket, kimosta, s másnap reggel frissen vasaltan behozta a fehérneműket -  kora reggel, ha kértem, hanem, bekopogott: Sir!, Your early Moning Tea! Ami egy tejes tea volt.Utána mehettem a reggeliző szobába, ahol egy csodálatos, komplett English Breakfast várt.

Nos, az English Breakfeast a Brit szigeten is különböző. Más az angoloknál, íreknél, skótoknál, walesieknél,  s megint más az USÁ-ban, Kanadában, Ausztráliában, Dél-Afrikában,  vagy egyéb volt angol érdekeltségeknél. Én többek között az USÁ-ban, Indiában, s Indonéziában találkoztam vele. De a turizmus miatt máshol is a kínálatban van.

Ez a reggeli annyira tartalmas, hogy akár napközben is fogyasztható,  még főételként is.

Én most egy saját számíze szerinti változatát készítettem el (lehet, hogy az angolok kevesebb chilit tennének bele, esetleg el is hagynák!, de én így szeretem).

Hozzávalók :
  • 18 dkg (3 db) sausage (kolbászka)
  • 3 dkg bacon (2 szelet)
  • 1 db tojás
  • 5 dkg chilis vörösbab
  • chili
  • chiliszósz
  • olaj
  • 1 db csiperke gomba
  • 1 db paradicsom
  • zsemle
  • (toast)
  • (vaj)
  • (jam)
  • (tea)
  • alternatíva
  • 2 db nagy újkrumpli
Elkészítés:

(A teát megfőzöm).

A kolbászkákat, a bacont, a kettőbe szeletelt gombát, s a paradicsomot megsütöm,. Egy másik serpenyőben  a tükörtojást készítem el. Közben  a babot megmelegítem,  locsolok rá chiliszószt. 

Tálalok.  A hozzávalókat egy tányérra teszem. Zsemlével fogyasztom.

A végén jönne a vajas, james toast teával . De ezúttal ezt kihagytam, mivel ezt az angol reggelit én most ebédre fogyasztottam, 2 db nagy sült újkrumplival kiegészítve. Tea helyett - bocsi - sört ittam

P.S. Ez egy brutális adag volt. Nem tudtam mind megenni. Maradt vacsorára is.




Sorry! A chilis bab lemaradt a képről. Ez a fotó a vacsorára eltett maradékról készült.


P.S. A 2014.08.13. Hírkereső Gasztro Toplistá-jában:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése