HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. január 9., csütörtök

Köménymagleves csurgatott tojással

Köménymagleves csurgatott tojással

Gyermekkoromban nagyanyám gyakran főzött köménymaglevest, többnyire tojás nélkül. Akkor hosszú időre megutáltam ezt az ételt. Felnőttként, bár a levest továbbra sem ettem, a köményt mégis megkedveltem, számos ételt ma már nem is tudok elképzelni nélküle. Gondoltam kipróbálom. Nagy meglepetésemre egész ízletesnek találtam. De azt azért nem állítom, hogy kedvencem lett, s hogy sűrűn szerepeli fog az asztalomon.

Hozzávalók :
  • 1 kk köménymag
  • 1 db kicsi vöröshagyma fele
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 kanál liszt
  • 1 tk ecet
  • 1 db tojás
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika 
  • 1 szelet rozskenyér
Elkészítés:

A hagymákat aprítom. A tojást összekeverem.

Egy edényben az olajon kipattogtatom a köménymagot, hozzáadom a hagymákat. Majd  üvegesre pirítás után, sózom, borsozom, rászórom a lisztet. Amikor már megbarnult, leveszem a tűzről, megszórom piros paprikával,  felöntöm vízzel (kb. 8 dl), s hozzáadom az ecetet. Visszateszem a tűzhelyre, felrottyantom, belecsurgatom a tojást.

Közben megpirítom a kenyeret.

Tálaláskor merek a tányérba a levesből, s ráteszem a kockára vágott kenyeret.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése