HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. március 23., szerda

Saláta tojással, kagylóval és tökehallal

Saláta tojással, kagylóval és tőkehalszeletekkel

Hozzávalók :
  • 5 levél fejes saláta
  • 1 db paradicsom
  • paprikával töltött olívabogyó
  • 1 db kiwi
  • 1 db klementin
  • újhagyma szára
  • petrezselyem
  • só 
  • őrölt fekete bors
  • citrom
  • tárkonyos borecet
  • extra szűz olíva olaj
  • Pumpkin oil (tök olaj)
  • chili szósz
  • besamel szósz
  • Mussels Catalane (paradicsomszószos fűszeres kagyló)
  • alaszkai olajos tőkehal szeletek 
  • fehér bor
  • zsemle
  • vaj
Elkészítés:

Egy tányérra helyezem a saláta leveleket, a felszeletelt paradicsomot, az olívabogyókat,  a keményre főzött, hosszában kettévágott tojást, sózom, borsozom. A tojásokra teszek kevés tőkehalszeletet, a levelekre pedig a gyümölcsöket, a besamel mártást és kagylókat. Meglocsolom citromlével, tárkonyos borecettel, fehérborral, chili szósszal, olíva és pumpkin olajjal, szórok rá mandulát, díszítem hagyma szárral és petrezselyem zölddel. Pirított vajas zsemlével fogyasztom. Bor dukál hozzá.


6 megjegyzés:

  1. Tényleg szép kis tál. A kagylót nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Atya ég micsoda remek ízkavalkád

    VálaszTörlés
  3. Na ez az! Én is az ilyen ínyenc salátákat szeretem, amik annyira jól megkomponáltak az ízeikben, hogy szinte már nem is salátaként esszük őket, hanem egy igazi finom fogásként! És így aztán az élvezet mellett még egészségesen is lakunk jól.

    VálaszTörlés
  4. Kedves lányok!
    Köszönöm az elismerő szavakat. Amellett, hogy a hús minden fajtáját, beleértve a tengeri herkentyűket is, nagyon szeretem, időnként salátákat is fogyasztok, akár főételként is. Amint tudjátok, sok helyen megfordultam, s bár szeretem a magyar konyhát, szívem szerint sűrűbben enném más népek étkeit, mint annak idején. Latsia-t kifejezetten irigylem, hogy ilyen szép helyen, mint Ciprus, élhet. Nekem Svédország túl hideg. (Amióta nem sízek, utálom a telet, a hólapátolásról nem is beszélve.) Ha hinnék a reinkarnációban, mint ahogy nem, akkor valahova délebbre, tenger mellé születnék újra, ahol nincs tél, süt a nap...

    VálaszTörlés