HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. június 14., csütörtök

Gyors halászlé tésztával (bajai utánzat)

Gyors halászlé tésztával (bajai utánzat)

Tudom, ez nem a halászlevek csúcsa, de a bográcsot a nejem kidobta, a konyhában meg nem akartam büdösíteni. Főleg az alaplé főzését akartam elkerülni.  Egyébként is, az ember nem egy főre főz halászlét. De mivel nagyon vágytam a halászléra, hát így készítettem el. Remélem a bajaiak nem háborodnak fel nagyon. (Ők sűrítményt nem használnak, alaplét főznek,  s tejfölt sem tesznek rá. A tészta az stimmel, igaz, nem cérnametélt, hanem gyufatészta.) Nos:

 Hozzávalók
  • 1 szelet pontyfilé
  • 1 doboz halászlé sűrítmény
  • 1 doboz paradicsompüré
  • 1 db kisebb vöröshagyma
  • chili paprika
  • olaj
  • vörösbor
  • cérnametélt
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős pirospaprika
  • tejföl 
  • (sajna tej és ikra nem volt)
Elkészítés:

A halat besózom, kockára vágom, s beteszem a hűtőbe. (Ahogy a hozzávalóknál is írtam, tej és ikra is jó lett volna bele, de amikor a filét vettem a multinál, egyik sem volt.)

A főzéskor a hagymát apróra vágom, egy edényben olajon megdinsztelem, felöntöm vízzel, sózom, borsozom, szórok bele bőségesen őrölt paprikát, vágok bele chili paprikát, hozzáadom a halászlésűrítményt, s a sűrített paradicsomot. Amikor felforrt, beleteszem a cérnametéltet, kis idő elteltével a haldarabokat, öntök bele vörösbort. Amikor megfőtt, tálalom  A tányérba merek a halléből, ügyelek rá, hogy lé, hal és tészta a kellő arányban legyen benne, teszek rá tejfölt és egy  chili paprikát




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése