HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2018. június 24., vasárnap

Grillezett garnéla rákok petrezselymes újkrumplival, salátával

Grillezett garnéla rákok petrezselymes újkrumplival, salátával


Nagyon szeretem a tenger gyümölcseit. Pünkösdkor többek közt ez is szerepelt az "étlapon". Én akkor sajnos nem tudtam enni, de egy adagra valót eltettem a mélyhűtőbe. Most elővettem, s elkészítettem.

Hozzávalók :

  • 15 dkg garnéla
  • 1/2 fej vöröshagyma
  • 1 fej fokhagyma 
  • chilipehely
  • olívaolaj
  • őrölt csípős paprika
  • őrölt fekete bors
  • chili szósz
  • szója szósz
  • citrom
  • fehér bor ( Cserszegi fűszeres)
  • 5 db újkrumpli
  • petrezselyem
A salátához:
  • paradicsom
  • csípős helyes zöldpaprika
  • lilahagyma
  • fokhagyma
  • olívaolaj
  • fehérborecet
  • bors

Elkészítés:

A garnélát beáztatom, s jó alaposan megmosom. A páncélt és a bélcsatornát eltávolítom.

A gondosan megmosott krumplit héjában megfőzöm, közben a petrezselymet durvára vágom.

A hagymákat apróra vágom.

Elkészítem a salátát.

Egy grillserpenyőben olíva olajon a hagymákat megdinsztelem, fűszerezem. Jöhetnek a rákok, tovább sütöm így együtt.

A rákokhoz öntök chili szószt, fehér bort és szója szószt, hozzáadom a chilipehelyt, csavarok rá citromot.

A krumplit sózom, borsozom, olajon megpirítom, rászórom a petrezselymet.

Tálaláskor a tányérra helyezem a garnélákat, locsolok rá chili szószt, mellé tálalom a krumplikat, s teszek rá díszítésként egy citromkarikát.

Fehér borral fogyasztom.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése