HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. november 17., csütörtök

Gyerekek a konyhában

Gyerekek a konyhában


Gordon Ramsey műsorának - Masterchef Junior - mai részében 12 8-11 éves gyerek mérkőzött meg egymással. A gyerekek eddig fantasztikus teljesítményt nyújtottak, olyan ételeket készítettek, melyek mesterszakácsoknak is becsületére váltak volna.


A magyar gasztroműsoroknál a magyar TV-csatornákon a képernyőn kivétel nélkül ott van a 12-es karika.

Ezen azért el kellene gondolkozni. Nem véletlen, hogy nálunk annyi felnőtt fiatal még egy rántottát sem képes elkészíteni, s a konyhát messzi ívben elkerüli.

Nem dicsekvésként mondom, de én már 6 éves koromban a nagymamám mellett lábatlankodtam a konyhában, segédkeztem neki, együtt sütöttünk palacsintát, s még gyerekként elkészítettem életem első ételét, a hagymás rostélyost. (És sem mentális, sem fizikális károsodást nem szenvedtem!)

Szemléletváltásra van szükség. A gyerekek szeretnek felnőttet játszatni, s nem csak papás-mamást, hanem főzni is. Ezt ki kellene használni, s akkor talán az ifjú feleség nem hívja fel az anyját telefonon, hogy hogyan főzzön paprikáskrumplit a férjének.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése