HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2015. szeptember 8., kedd

Mexikói töltött paprika paradicsomszószban tortillával

Mexikói töltött paprika paradicsomszószban tortillával


Szeretem a hagyományos magyar töltött paprikát, de nyitott vagyok minden másra, ami ettől eltér. Annál is inkább, mert a világ számos országában - így Mexikóban is - megfordultam. Volt alkalmam a mexikói konyhát is megkóstolni. A mexikói ételekben dominál a chili, mint ahogy ebben az ételben is. A csokoládét is kedvelik. A csokoládét én is szeretem, de ebből az ételből még is kihagytam, aki akarja, tegye bele. Én inkább külön elnyalogatom.

Hozzávalók:

A töltelékhez:

  • 1 db piros kaliforniai paprika
  • 1 db sárga kaliforniai paprika
  • 1 db zöld kaliforniai paprika
  • 2 db chili
  • 0,5 db hegyes csípős zöld paprika
  • 1 db paradicsom
  • 20 dkg sertés darált hús
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 szál újhagyma zöldjével 
  • 10 dkg gyorsrízs
  • 20 dkg kukorica (konzerv)
  • 20 dkg vörösbab Kidney (konzerv)
  • 0,5 csokor koriander
  • 0,5 csokor petrezselyem
  • olívaolaj
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős paprika
  • cayennei bors
  • őrölt kömény
  • morzsolt római kömény
  • koriander mag 
  • őrölt fahéj
  • 5 dkg kemény sajt

A paradicsomszószhoz:

  • 2 db paradicsom
  • 2,5 dl paradicsomlé
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 db újhagyma zöldjével
  • 0,5 db hegyes csípős zöld paprika
  • 3 db chili
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős pirospaprika
  • cayennei bors
  • mozsolt bazsalikom
  • oregano
  • koriander mag
  • morzsolt római kömény

Elkészítés:

Mivel a töltelékben és a szószban is van hagyma, azt egyben készítem el. A hagymákat aprítom, egy  serpenyőben olajon megdinsztelem. A felét félreteszem. A hagymán a  darált húst megpirítom, hozzáadom a feldarabolt hegyes paprikát, a chilit, a paradicsomot, a zöldségeket és a rizst. Fűszerezem. Öntök hozzá 2 dl  vizet, félig megfőzöm.

Közben a paprikákat megskalpolom, a magházat eltávolítom. A paradicsomokat aprítom.

A paprikákat megtöltöm.

A serpenyőbe visszateszem a hagymákat, hozzáadom a paprikát, chilit, ráöntöm a paradicsomlevet, fűszerezem. Beleállítom a megtöltött paprikákat, s a serpenyőt berakom a 180 C fokra előmelegített sütőbe 20 percre.

Lereszelem a sajtot, rászórom a paprikákra, aranybarnára sütöm.

Tálaláskor teszek a tányérra egy darab paprikát, köré paradicsomszószt. Tortilla-val fogyasztom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése