HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2015. szeptember 9., szerda

Chili con carne - sült chilis bab, ahogy én készítem

Chili con carne - sült chilis bab, ahogy én készítem


Ezt az ételt sokan mexikóinak tartják, jóllehet Texasból indult el, eredetileg egy csípős marhahúsételként, bab nélkül. Az USA-ban egyszerűen chili-nek hívják. A sült bab később került hozzá, s így lett népszerű Amerika-szerte. A világ a Bud Spencer és Terence Hill  spaghetti western-jeiből ismerte meg, s mára már számos országban - így nálunk is - elterjedt és kedvelt. Számos változata van, sokan még ma is tesznek bele marhahúst is (lapockát, nyakat) kockára vágva. Nos, az én "autentikus" mexikói chili con carne-m az alábbiakban látható. Fogyasztható tortilla-val, vagy kenyérrel. Én most barna rizzsel tálaltam.

Hozzávalók:

  • 10 dkg füstölt szalonna
  • 50 dkg darált marhahús
  • 1 db kaliforniai paprika
  • 2 db zöld chili (jalepano)
  • 3 db piros chili
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 db újhagyma zöldjével
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 3 ek olívaolaj
  • 2 db paradicsom
  • 1 db paradicsom püré konzerv (7 dkg)
  • 3 dl paradicsomlé
  • 40 dkg vörös Kidney bab (konzerv)
  • 20 dkg kukorica (konzerv)
  • 1 db marhahúsleves kocka
  • só (ízlés szerint)
  • 1 kk őrölt fekete bors
  • 1 tk őrölt csípős piros paprika
  • 1 kk cayanne bors
  • 1 ek oregano
  • 1 tk koriander mag
  • 1 tk római kömény
  • 1 tk morzsolt bazsalikom
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 5 dl sör
  • csokoládé (elhagyható)
  • sajt (elhagyható)

Elkészítés:

A szalonnát felkockázom, a hagymákat, paradicsomot, paprikát aprítom.

Olajon megpirítom a szalonnát, majd ezen a hagymát. Rádobom a darált húst, fehéredésig sütöm.

Hozzáadom a paprikát és paradicsomot. Ráöntöm a paradicsomlét. Fűszerezem, belemorzsolom a leveskockát.

Amikor már csaknem megfőtt az étel, beleöntöm a babot, a kukoricát és a sört.  Összeforralom.

A bátrabbak ekkor tehetnek bele 3-4 kocka csokoládét. Aki pedig cifrázni akarja, szór rá reszelt sajtot, s beteszi a forró sütőbe, hogy a sajt megolvadjon.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése