HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. július 14., hétfő

Vegyes gombócoc csillag tésztás leves a Maggitól

Vegyes gombócoc csillag tésztás leves a Maggitól

Tegnap megint nem volt alkalmam rá, hogy egy komolyabb ételt főzzek magamnak Feleségem ki se akart mozdulni a konyhából. Pedig a lányunk nincs itthon, Zadarban nyaral. Csupán arra volt lehetőségem, hogy egy zacskós levest készítsek magamnak.



Egy kicsit azért feljavítottam, fűszereztem csípős őrölt paprikával, fekete borssal, chili krémmel és chilipaprikával, s a végén megszórtam vágott petrezselyemmel.

A zacskón az állt, hogy a tasak tartalma 4 tányér leveshez elegendő, s egy liter víz hozzáadását javasolta. Nos én óvatos voltam, s csak 7 dl vizet tettem a lábasba, s a végén bő 2 tányér levest kaptam Dacára, hogy én próbáltam kicsit tartalmasabbá tenni a levest, az eredmény kiábrándító volt  Amolyan Zilahyilevest tálaltam. A fiatalabbak kedvéért, akik nem ismerik Zilahy Lajost:  a II. világháború előtti sikeres és kedvelt író,  drámaíró, publicista, MTA tagja, a háború után a Magyar-Szovjet Művelődési Társaság első elnöke, majd az USA-ba emigrált: Egyik regényének volt a címe: Valamit visz a víz. (Ha a feleségem még nem dobta ki, a padláson megvan az összes regénye: szüleimtől örökség.)

Nos, az biztos, ha legközelebb tasakos levesre kényszerülök, zöldségekkel, tésztával, akármivel, gazdagabbá fogom tenni ezeket az ételeket. Mert, ennél még a közétkeztetési konyha - boldogult fiatalságomból, a 60-as évekből - is jobb volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése