HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. február 19., szombat

Gyűjtő gasztroblogok

Gyűjtő gasztroblogok

Én több helyre is bejelentkeztem, mint ahogy sokan közülünk.

Naivan azt hittem, hogy ezek a blogok kereső motorokat (robotokat) alkalmaznak, amik hibátlanul végzik a munkájukat. A gyakorlat azonban ezt nem mindig igazolta.
Az általam preferált blogok közül talán a legkorrektebb a

a bejegyzéseimet általában néhány percen belül közzéteszi, annak ellenére, hogy volt némi félreértés Gabojszával  Anya ez isteni. Ez remélem tisztázódott, s nem akarja a nem létező villogó bannerjeim miatt a blogomat törölni. (Valakik nagyon nem bírhatnak, s hamis váddal bepanaszoltak.)

Ugyancsak azonnal megjelennek a bejegyzéseim a



oldalon.

A Gasztrominer



általában jól működik, bár időnként előfordul - mint ahogy tegnap is - hogy negligálja a bejegyzéseimet: 

Sült pangasius filé vegyes salátával

és

Vörös grapefruit vodkával


cím alatt is publikáltam, s egyik sem jelent meg.)
Ez már bosszantó: a mai 3 bejegyzésemből egy sem jelent meg:

Gasztrotúra Isztambulba

Rakott kel tejfölösen és reszelt sajttal


Zsuzsanna/Susan/Susanne


Hogy ez a robotoknak köszönhető, vagy a szerkesztőnek, nem tudom.
Kíváncsi  vagyok, hogy ez a bejegyzés végre megjelenik-e.
Nos eddig nem. A legutolsó megjelenésnél mintha megállt volna az idő, se az én bejegyzéseim, se máséi nem jelentek meg már jó ideje. 

A


eddig általában jól működött, de 2 napig rendre ezt az üzenetet kaptam: A kiszolgáló nem található.
Ma újra működik, s a bejegyzéseim is megjelentek.


Nos, ez a blog gyakorlatilag nem működik, csak hébe-hóba. Január 16-án volt egy bejegyzés, majd február 8-án és 9-én a Valentin nap előtt, azóta megint semmi.

Kedves blogtársak, nektek milyen tapasztalatok van?


15 megjegyzés:

  1. Nos én tapasztalatokról nem tudok beszámolni, mert azt sem tudtam eddig, hogy ellenőrizni lehet, hogy a bejegyzésem megjelenik-e. Meg nem is ismertem mindegyik linkgyűjtőt. Ezután majd odafigyelek.

    VálaszTörlés
  2. Nálam is hasonló a helyzet, a miner mostanában nagyon sokszor nem jeleníti meg a bejegyzéseimet, főleg a könyves aloldala, írtam is nekik akkor gyorsan felkerült, de azóta is változatlan a helyzet. A magyar blogok gyűjtőjét nem ismertem, azt meg fogom nézni.

    VálaszTörlés
  3. Mónika, az ellenőrzés roppant egyszerű. Ha az oldaladon ott van a gyűjtőblog buttonja, ráklikkelsz, s már is látod, hogy kik vannak rajta, főleg, hogy Te megjelentél-e.
    Krisztina, túl sok nincs, az én oldalamon az összes működő gyüjtőblogot megtalálod. Egyébként a miner-nek én is írtam, kíváncsi vagyok, hogy történik-e valami.

    VálaszTörlés
  4. Hát a miner-nél továbbra sem létezem. Nem tudom, hogy ez szándékos, vagy csak trehányság.

    VálaszTörlés
  5. A minerrel nekem is hasonló a helyzetem, mint Krisztinának. Egy jó ideje figyeltem és abszolut nem jelentek meg a receptek. Aztán én is "tollat ragadtam" írtam. Recept megjelent - egy - két napig. Azóta semmi. Hát ez van! Sajnos nem rendelkezünk annyi szabadidővel, hogy állandóan ezt figyeljük, de Te ügyes voltál/- vagy és jól utána néztél. Szerinted? - fog változni a helyzet ? Kiváncsi lennék rá.
    S még anyit, hogy a Magyar Blogra be sem tudtam jelentkezni.

    VálaszTörlés
  6. A Minerrel én is rendszeres levelezésben állok, a meg nem jelentetett bejegyzések miatt, eddig azt hittem, hogy "pikkelnek" a bejegyzéseimre, azért hanyagolják, most látom, nem vagyok egyedül. Pedig a valahol olyan írását olvastam a Minernek szerkesztőinek, hogy az Ő keresőjük a legjobb,... hát úgy tűnik mégsem. Ha írok, hogy néhány napja megint nem jelenek meg, akkor egyszerre felteszik az egészet. Volt, hogy 6-7 bejegyzésem jelent meg egyszerre.
    A varázsfazék tényleg nem mozdult hosszú ideig, a januári 333 recept nyilván "megülte a gyomrát".
    A gasztro-box-szal volt némi probléma, de szerencsére elmúlt és remélhetőleg nem fog gyakran ismétlődni...
    Én a Gasztro-t is úgy látom, hogy néha lefagy! Van, hogy 4-5 óráig nem töltődik fel új anyag, míg a Mineren és a Gasztro-boxon igen.
    Kedves Endre! Jó, hogy "szóba hoztad", a témát, így legalább látjuk, hogy mások is megharcolnak a megjelenésért. Azt gondoltam eddig, hogy csak az "újaknak" jár ez a "beavatás". Üdv.Mari

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    Én is csak a Miner-hez tudok hozzászólni, mert csak oda regisztráltam ezidáig. Hát, napi levelezésben vagyok velük, mióta a szervert átköltöztették, csak döglődik az egész. De annak örülök, hogy nem csak az enyémmel csinálja ezt... Most körülnézek a többi gyűjtőhelyen is.

    VálaszTörlés
  8. Igen, sajna ezeket én is rendszeresen tapasztalom, de azt vettem észre, ha a bloggerekre kattintok és ott pedig magamra, akkor azután már a bejegyzésem is megjelenik. Csak mintha hibásan lenne beállítva.., nem mindig veszi észre a friss bejegyzést.. Ez van, bár először engem is bosszantott a dolog!

    VálaszTörlés
  9. Az az igazság, hogy én is fenn vagyok páran, de még nem figyeltem hogyan jelennek meg :)De most lehet, hogy megteszem

    VálaszTörlés
  10. A miner ma 6 bejegyzésemet is feltette egymás után a reklamácíómat követően. A mai 3 megjegyzésem viszont megint kimaradt. Azt hiszem feladom, nem fogok mindennap e-mailt írni.
    Nem értem, hogy nem lehet egy megbízható rendszert összehozni, amire akár rá sem kell nézni, automatikusan, s főleg hibátlanul működik.

    VálaszTörlés
  11. Újabb tapasztalat: A Gasztrobox követi a változásokat is. Mai egyik bejegyzésnél - Sárgarépás sütőtök krémleves poréhagymával - kifelejtettem a sütőtököt, pótoltam. A gyűjtőblog rögtön módosította a bejegyzést. A Gasztro nem, ott maradt az eredeti verzió. A Miner továbbra sem vesz észre. A Varázsfazék befagyott a február 9. megjelentetésnél.

    VálaszTörlés
  12. A miner azt írta, tudnak róla, hogy néhány blognál nem működik a dolog, dolgoznak rajta, s türelmemet kérik. Azóta semmi nem jelent meg tőlem.
    A Gasztronál sem jelenik meg minden.
    Ami a bosszantó, hogy amióta a gyűjtőblogok gyengélkednek, a blogom látogatottsága érezhetően visszaesett.
    A különböző toplistákban is folyamatosan csúszok vissza.
    Mivel a toplistámba csak 5 blogtárs jelentkezett be, s már jó ideje semmi változás, ez sem tudja betölteni a szerepét.
    No mindegy, végül is a blogot elsősorban a magam szórakoztatására hoztam létre, s ha néha valaki betéved, netán élvezi is a bejegyzéseimet, az már külön öröm.

    VálaszTörlés
  13. A miner-en továbbra sem jelenek meg.
    A másik gondom ezekkel a gyűjtőblogokkal, hogy a teljes bejegyzést lehozzák. Holott egy gyűjtőblognak az lenne a feladata, hogy csak a bejegyzés elejét közöljék, s aztán irányítsák át a látogatót az eredeti bejegyzésre. (Volt olyan bejegyzés, hogy nem csak a teljes szöveget, hanem több mint egy tucat fényképet!!! is lehoztak. Így aztán az eredeti blogot már senki nem keresi fel, ami 0 (nulla)látogatót eredményez.

    VálaszTörlés
  14. Sziasztok!

    Bártházi András vagyok, a Miner fejlesztője. Sajnos a blogspotos blogokkal valóban problémáink vannak, mely arra vezethető vissza, hogy elég komoly mennyiségű (100.000 felett) blogspotos blog van a rendszerünkben (a konkurens oldalakkal tipikusan azért nincs probléma, mert náluk kevesebb a blog), és a folyamatos frissítés miatt a blogspot rendszere felé rengeteg kérést indítunk (melyben lekérdezzük a blogotok friss bejegyzését). A sok egyszerre induló kérés miatt a blogspot rendszere védi magát, és nem mindig adja vissza a friss bejegyzéseket, átmenetileg kitiltva a rendszerünket. A kézzel való frissítés jellemzően működik, mert ilyenkor csak 1-2 lekérdezést indítunk, ezért tudjuk befrissíteni a blogotokat ha külön szóltok, és ezért jelenik meg utólag olyan sok bejegyzés. Persze nem ez az igazi út, ezzel teljesen tisztában vagyunk.

    Ahogy kolleganőm is meg szokta írni, a probléma megoldásán folyamatosan dolgozunk, több megoldást is tesztelve, csak ezek mind eltartanak egy ideig míg elkészülnek, és megbízhatóan üzembe tudnak állni (és egy részükről kiderül az is, hogy nem működik). Talán már látszik a fény az alagút végén, de egy ideig még biztosan szükség lesz a türelmetekre. Ezúton is elnézést szeretnék kérni a problémákért, mindent megteszünk amit tudunk az elhárításukért.

    VálaszTörlés
  15. Kedves druszám! András! (Én Endre vagyok.)
    Az érvelésed még logikusnak is tűnne, csak egy baj van vele. Eddig miért nem jelentkeztek ezek a problémák? Korábban zökkenőmentes volt a blogok bejegyzéseinek megjelenítése. Akkor nem blokkolta a blogspot a lekérdezéseket? A 100000 blogspot bejegyzés a rendszeretekben hihetetlenül soknak tűnik, de ez most nem fontos. Ennyi gasztroblog tán a világon sincs. Én benne vagyok egy amerikai Food & Drink Gastro Toplistben, ott 2051 gastroblog van a világ minden részéről, én a 275. vagyok, annak ellenére, hogy a blogom nem angol nyelvű.
    No mindegy, remélem rövidesen sikerül úrrá lenni a problémán, s akkor megint normálisan működik a rendszer.
    Drukkolok, hogy mielőbb sikerüljön.

    VálaszTörlés