HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. február 12., szombat

Ratatouille provencale, mediterrán/francia lecsó

Ratatouille provencale, mediterrán/francia lecsó

Hozzávalók :
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 fej lila hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 db padlizsán
  • 1 db cukkini
  • 1 db piros kaliforniai paprika
  • 1 db sárga kaliforniai paprika
  • 1 db kápia paprika
  • 1 db fehér paprika
  • 2 db hegyes zöld csípős paprika
  • 4 db chili paprika
  • 2-3 fej gomba (vagy fél üveg apró gomba)
  • fűszeres olíva olaj
  • petrezselyem
  • Vegeta
  • fokhagymás petrezselyem fűszerkeverék
  • Provence fűszerkeverék
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika
  • kakukkfű
  • oregano
  • paradicsomlé/ketchup
  • chili szósz
  • vörosbor

Elkészítés:

    Forró olajban néhány percig pároljuk a hagymát. Beletesszük a  fokhagymát, a csíkokra vágott paprikát. 10 percig főzzük,  néha megkeverjük. Majd jöhet a feldarabolt padlizsán, a cukkini. Végül hozzáadjuk a paradicsomot, a gombát, a petrezselymet,  a fűszereket, s a chili szószt, majd kb. 40  percig főzzük, amíg a zöldség megpuhul. Mielőtt kész, adunk hozzá ketchupot, s öntünk bele vörösbort. Tálalhatjuk spagettivel, rizzsel, sült krumplival, de magában, kenyérrel is finom. Én az első adagot pirított zsömlével ettem.

    És miután nem vagyok vega, sőt, nagyon is szeretem a húst, tettem a tányérra  egy darab sült húst.




    Még a tűzhelyen, a serpenyőben:


    Így készíti egy francia szakács a network szerint:

    How to make GREAT ratatouille! (Matt Spellmann)

    Egy sajtos változat, sűtőben sütve:

    Chef Merlin's Ratatouille Recipe

    Ratatouile, a film  Részletek a Disney-Pixi annimációs filmből. Remélem, hogy tetszik majd.

    5 megjegyzés:

    1. Nagyon finom a Ratatouille, én imádom.
      Üdv. Mrita

      VálaszTörlés
    2. Kedves Rita!
      Miután Párizsban nevelkedtél, ezen nem is csodálkozom.

      VálaszTörlés
    3. Nekem meg Párizsba kell/-ene költöznöm, hogy az igazit megkóstoljam ?:))))
      Igy vacsora előtt, jól kiszúrtál velem :))
      Egyszerűen guszta!

      VálaszTörlés
    4. Kedves Viki!
      Nem kell Párizsba költöznöd. Szívesen vendégül látlak, s egy jó kis vörösbor mellett megkóstolhatod az én verziómat a Ratatouille lecsóra.

      VálaszTörlés
    5. Pedig már gondoltam, kirándulok egy jó nagyot :)))
      Vigyázz, vigyázz mit beszélsz, s főleg ha azt is tudnád, ha én meginnék egy pohár bort, nagyon őszinte lennék :) :)

      VálaszTörlés