HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. február 4., szombat

Itt a tél

Itt a tél

Beköszöntött az igazi tél. Nem csak a mínuszok dühöngenek, de reggel óta egyfolytában havazik. Ettől féltem. Amióta nem sízek, nem rajongok a télért, s a hóért. Lehet megint havat lapátolni, a lumbágom, s a porckorongsérvem nem igazán lelkesedik érte,  a közlekedés sem lesz könnyű, különösen nálunk a "hegyen".Bár szép a táj, szívesen lemondtam volna erről a gyönyörűségről. Szerencsére hólapátolástól  most megmenekültem. Befogadtunk egy hajléktalant - aki eddig is dolgozgatott nálunk -  a zord időjárás idejére a kertben álló lakókocsinkba. Most éppen a járdát sepri.

Éhen nem fogok halni, akár hetekre is elegendő élelmem van. Ha nagyon muszáj, még kenyeret is tudok sütni, főleg, ha megtalálom a kenyérsütőt. A gépet a feleségem vette Münchenben, de ki se próbálta. Én sütöttem vele egy alkalommal, nem ízlett neki. Szerintem jobb volt, mit a bolti kenyér, talán, ha nem én csináltam volna. El is tüntette a kenyérsütőt, biztos a padláson van, hacsak ki nem dobta.

Bár tegnap meglepett. Egy főzőműsorban pizzát sütöttek. Mejegyezte, hogy nem lehet jó ez a pizza, mert túl vékony a tészta. Bezzeg amit én csináltam régebben, az  finom volt, volt tésztája is, nem csak feltét, azt most is készíthetnék. Szólni sem tudtam! Szerintem beteg. Ma meg is jegyezte reggel, hogy essen már ez a hó, mert nagyon fáj a feje. El is eredt.




A képeken a vizslánk, illetve őfelsége - Zseni -  lábnyomai láthatóak. A név ne tévesszen meg senkit. A kutya fiú, lányunk adta neki ezt a nevet (Genius, zseni). Nos, jellemzőbb nevet is kitalálhatott volna.

4 megjegyzés:

  1. Hát Te aztán csuda pofa ember vagy, jókat mosolygok az írásaidon. A havazást én is utálom, jó volt a január hó nélkül, pedig akkor jobban itt lett volna az ideje, de ahogy a mondás szól "még nem ette meg a kulya a telet". Ráadásul még hosszan fog tartani, mert 2-án - Gyertyaszentelőkor - "Ha fénylik gyertyaszentelő a szűrödet vedd elő, mert ameddig ezen a napon besüt a nap, addig még befúj a hó, meg bever az eső." Én megfigyeltem szép verőfényes nap volt 2-án. Itt Budán a II. kerületben is reggel 10 óra óta esik egyfolytába, most lapátolja a férjem is a havat, mert már kb. 20 cm.

    VálaszTörlés
  2. Lívia: Nem tudom, higy merre laksz a II. kerületben, én a XI.-ben a Sashegy és Sasad határán, a Farkasréti temető alatt. Itt már 9 órakor - akkor indulunk minden reggel a kutyával sétálni - már szállingozott a hó.
    Ma reggel az egyik csatornán azzal ijeszgettek, hogy akár március közepéig is kitarthat ez a zord idő. Rettegve várom a következő gázszámlát. (Az előző havi 78.400 Ft volt, egy vadonásúj, korszerű, méregdrága kazán mellett, s ez csak a fűtés és a melegvíz. A konyhában villanytűzhely van.)

    VálaszTörlés
  3. A klasszikus Rózsadomb és Szemlőhegy találkozásánál lakunk.
    Azért írom, hogy klasszikus, mert általában egységesen Rózsadombnak mondják, de ha megnézed a II. kerület térképét, akkor különböző kerületrész elnevezések vannak.
    Rózsadomb, Szemlőhegy, Felhévíz, Törökvész, Pasarét, stb-stb. Szóval az utcánk - ez elég furcsa - egyik sarka, ahol mi is lakunk az utcanév mellett ott van, hogy Rozsadomb, az utca egyik oldala Felhéviz, a másik oldala meg Szemlőhegy.

    VálaszTörlés
  4. Nálatok is szép havas lett a táj, a kutyád nagyon édes, a mienk valósággal megfürdött a hóban, annyira tetszett neki, de már nem akar annyit kint lenni, csak siet a dolgát elvégezni, körülnéz és már kéredzkedik is vissza a jó melegbe. Nálunk is két kazán van, gáz is van, de fával is fűtünk, hogy ne legyen akkora gázszámla, bár összegileg valahol talán ugyanott vagyunk ha mindent összeadunk, de azt vettük észre, ha fával fűtünk melegebb van, a főzés és a melegvíz is a gázról megy:-)))))

    VálaszTörlés