HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. november 21., hétfő

Jamie Oliver

Jamie Oliver

Ma Olivér névnapja van. Bár az általam is kedvelt Tv-sztárnak, mesterszakácsnak (lásd bemutatkozásom) az Oliver a vezetékneve (Name), s nem a keresztneve (First name), de azért hadd emlékezzem meg itt és most róla is. Köszöntöm tehát ezt a kissé pösze, de nagyon szimpatikus fiatalembert, akit szívesen nézek a főző műsorokban, még akkor is, ha időnként furcsán értelmezi a neki idegen népek konyháját.

Erre egy jó példa, amikor Csípős (fűszeres) magyar gulyás-t készít. Már az indítás is meglepő, hús egészben, olíva olaj, lila hagyma, piros california paprika, bizarr fűszerezés, körítésként rizs, petrezselyem citromhéjával. Nos, ez lehet egy érdekes, finom étel, de a magyar konyhához semmi köze. Miért kell ezt magyar gulyásnak nevezni?

No, de ettől még zseniális a fiú, s Keith Floyd-dal ellentétben, feltehetően kiváló üzletember (vagy legalább is jó tanácsadói vannak), hiszen TV-műsorai mellett könyveket ad ki, egyet: Rosszul sikerült karácsonyi ajándék én is vettem a feleségemnek Karácsonyra: Jamie Főző iskolája , bár ne tettem volna (kidobott pénz volt,el is tüntette valahova) nevével fémjelzett termékeket árusítanak világszerte (a feleségemnek is van egy J.O. serpenyője), s egy kiterjedt étteremláncot üzemeltet, főleg olasz éttermeket. Az olasz ételek iránti szenvedélyéről így ír: Olasznak kellett volna lennem. Akkora különféleség van az életstílusban, főzésben, tradíciókban és dialektusokban. Ez az amiért én, mint séf olyan izgalmasnak találom ezt az országot, s ez ami ösztönzött arra, hogy létrehozzam "Jamie's Italian'-t.
watch jamie butchering a lamb
  • tv
Aki többre is kíváncsi, a hivatalos weboldalán többet is megtudhat.


1 megjegyzés:

  1. Bizony nekem is a kedvencem Jamie, egyszerűen lenyűgöző a stílusa, és értékelem benne, hogy próbálja az egészséges étkezésre nevelni a gyerekeket, családokat. Nekem is minden álmom egy Jamie szakácskonyv, én biztos nem tüntetném el:)

    VálaszTörlés