HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. november 12., szombat

Mártonnapi libacomb sült gyümölcsökkel és sütőtökös krumplipürével

Mártonnapi libacomb sült gyümölcsökkel és sütőtökös krumplipürével

A Márton-napi liba-lakomáról szóló első írásos beszámoló 1171-ből származik. Akkoriban ez inkább azzal volt kapcsolatba hozható, hogy Szent Márton napja jelentette a paraszti év végét, a népszokás ilyenkor zárták le az éves gazdasági munkákat, kezdetét vette a természet téli pihenő időszaka. A cselédek ilyenkor kapták meg évi bérüket és hozzá ráadásként egy libát, mert a szárnyasok nyáron felduzzadt hadát a tél beállta előtt meg kellett tizedelni.E napon kóstolták meg az újbort és vágtak le először tömött libákat.
(Forrás: http://martonnap.hu/)

Nos, én is sütöttem - ha nem is egy egész libát, az még kettőnknek is sok lenne, nem hogy nekem - hanem egy szép combot. S mivel nem csak Márton nap van, de a sütőtök idénye is, gondoltam a kettőt, mármint a libát és a tököt kombinálom.

 Hozzávalók :
  • 1 db libacomb
  • libazsír
  • 3 db nagyobb krumpli
  • 1 kisebb kanadai sütőtök fele
  • 1/2 alma
  • 1/2 körte
  • 1 db szilva
  • 1 db vörös hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • olíva olaj
  • fehér bor
  • petrezselymes kapros joghurt
  • liszt
  • rozmaring
  • kakukkfű
  • őrölt fekete bors
  • morzsolt kakukkfű
  • morzsolt majoranna
Elkészítés:

A combot egy nyél nélküli serpenyőbe tettem  (hogy a sütőbe is be tudjam tenni) bőrét bevagdostam, mindkét oldalát sóztam, borsoztam, szórtam rá majorannát, kakukkfüvet, snidlinget, rátettem az apróra vágott hagymát, fokhagymát, locsoltam rá olívaolajat, s mivel már elég hideg van, s a hűtő is tele van, éjszakára kitettem a teraszra.

Másnap délelőtt feltettem a tűzhelyre. Adtam hozzá kevés libazsírt, s vizet, tettem rá rozmaring és kakukkfű ágakat, s lassú lángon elkezdtem párolni. Időnként meglocsoltam a levével, az elpárolgott vizet pótoltam.
Közben megpucoltam a krumplikat, s a tököt, kockára vágtam, s sós vízben feltettem. főni. Az almát és a körtét negyedeltem, magházát eltávolítottam. A szilvát kettévágtam, a magját kivettem.

A megfőtt krumplit és tököt  összetörtem, szórtam rá borst és szerecsendiót, öntöttem rá kevés petrezselymes kapros joghurtot s jól összekevertem.

Kb egy óra elteltével a serpenyőről levettem a fedőt, mellétettem a gyümölcsöket, locsoltam rá fehér bort, betettem a sütőbe, s grill fokozaton 180 C fokon megpirítottam.

A szaftba egy kevés lisztet szórtam, összekevertem.

Tálaláskor ráhelyeztem a libacombot egy tányérra, raktam hozzá  tök-krumpli pürét és gyümölcsöket, adtam hozzá a szaftból, s díszítettem rozmaringgal és petrezselyem zölddel.


10 megjegyzés:

  1. Jól néz ki!Nálam is van hasonló...:)Jó étvágyat!

    VálaszTörlés
  2. Szia!Nem enged regisztrálni a toplistádra!Vírust jelez:( Nem értem....

    VálaszTörlés
  3. Kriszta: Én sem értem, miért nem tudsz regisztrálni. Én ráklikkeltem, nekem semmi vírust nem jelzett.(Pedig két vírusirtóm - NOD 32, AVG - is van.)

    VálaszTörlés
  4. Kábé 14 éve nem ettem liba húst. De addig sokat...
    Itt nálunk nem tenyésztik. Sajnos.
    De itt nálad mindent felzabálok a szememmel, ha megengeded! Nagyon finomakat főzől Endre!

    VálaszTörlés
  5. Juci: Nem teljesen értem, hogy nálatok miért nem tenyésztenek libákat. Örülök, hogy tetszenek egy botcsinálta szakács receptjei, ételei. Szeretem a finom étkeket.Igyekszem jókat főzni, sütni. Nyugdíjaskét, közel a 70-hez a jó étel és ital élvezete, ez ami feldobja az embert. Azért a szép lányokat sem vetem meg.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Hobbychef, ez valóban jól sikerült étel lehetett! Nagyon tetszik, hogy többféle gyümölccsel körítetted, remek így együtt! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagy ínyenc vagy te, Hobbychef! Meg jó fotós.
    Nagyon guszta a libaételed (is).
    Tavaly nálunk is volt libapecsenye, az idén kacsáim vannak.

    VálaszTörlés