HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. augusztus 4., vasárnap

Sonkával, sajttal töltött tök kirántva kaporszósszal

Sonkával, sajttal töltött tök kirántva kaporszósszal

Hozzávalók :
  • 4 szelet tök
  • 2 szelet szendvics sonka                
  • 2 szelet kemény sajt
  • őrölt fekete bors
  • 1 db tojás
  • liszt
  • prézli
  • napraforgó olaj
  • 1 zacskó konyhakész rizs
  • petrezselyem
  • 2 szál kapor
A kaporszószhoz
  • 4 ek joghurt
  • 5 szál kapor
  • 2 tk olívaolaj
  • 1/2 újhagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • őrölt fehér bors
  • 5 tk kanál liszt
Elkészítés:

A rizst megfőzöm, hozzákeverem az aprított petrezselymet. Elkészítem a kaporszószt. A joghurtba belekeverem a kaprot, kevés olívaolajat, aprított újhagymát és fokhagymát, lisztet, sózom, borsozom.

A tököt előfőzöm, sózom, borsozom, két szelet közé teszek 1-1 szelet sonkát és sajtot, duplán panírozom, bő olajban kisütöm. Egy tányérra tornyozok a rizsből, mellé teszem a rántott tököt,  a kaporszószt, s díszítem kaporral.



A recept bekerült a Hírkereső mai (2013-08.04.) Gasztro Top-jába:

4 megjegyzés:

  1. Két kérdésem lenne. A tököt muszáj előfőzni? A sonkát és a sajtot hova kell tenni? Lemaradt a receptből, bár gondolom két szelet tök közé. Nagyon finom ételnek tűnik, kipróbálom! Németh Linda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Előfőzés nélkül a panír megégne, s a tök még mindig nyers maradna. Igen, a sonka és a sajt két tökszelet közé kerül. Kiegészítettem a receptet, bár nyilvánvaló volt. De azért köszönöm az észrevételt. Remélem ízleni fog.

      Törlés
  2. Erőteljesen dacoltam ma a hőséggel, s bizony nekiálltam elkészíteni ezt az ételt. Megérte izzadni, nagyon finom lett. Füstölt sajtot használtam. Köszönöm a receptet. Németh Linda

    VálaszTörlés