HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. augusztus 27., kedd

Ami nagyon irritál

Ami nagyon irritál


Az elmúlt több mint 3 évben több mint ezer receptet töltöttem fel a blogomra. Ezek közül több száz recept került fel a különböző Toplistákra, de sohasem a saját nevem alatt, hanem mindig azon receptgyűjtő blogok révén, melyek közölték a receptjeimet.

Vagyis, én nem, vagy csak kevésbé voltam érdekes, míg ha egy már bevezetett, jónevű blog hozta a receptemet, akkor taroltam. Ez azt a fura eredményt hozta, hogy egyes gyűjtő blogoknál saját név révén maximum a középmezőnyben voltam, de a "nagyok" révén sokkal jobb pozíciókat értek el a receptjeim.

Ugyanez volt megtapasztalható a Facebook oldalon is. Míg a saját feltöltéseimre senki nem volt kíváncsi, addig ha valamelyik nevesebb oldal töltötte fel a receptemet, rögtön több tucat likoló jelentkezett be. Ami a külön dühítő volt, mondjuk én hétfőn tettem közzé a receptemet, tökéletes érdektelenség, szerdán viszont egy másik gasztroblognál hatalmas érdeklődés és siker.

Nos, ez az, amit nehéz megemészteni.

Az ember azt gondolná naivul, hogy a teljesítmény a döntő, s nem az, hogy ki prezentálja. No, de jól tudjuk, hogy ez nem nem igaz!

7 megjegyzés:

  1. Szard már le Endre, a stílus maga az ember, így valószínű ezért nem olvasnak, likolnak Téged a helyeden, blogodon.

    A más gyűjtemények like-ja pedig annyit ér, amit. Le se szard, folytasd csak a saját stílusodban. Mondjuk mond azt, hogy magadnak főzöl, ami igaz is, mert a feleséged azért ritkán eszik belőle, nem ?

    Vagy egyszerűen hagyd abba a blogolást. S egyel kevesebb a probléma. Hívd meg a szomszédot enni :)

    VálaszTörlés
  2. Már annyiszor írtam Neked, így most is csak azt tudom írni, ha valami irritál vagy bosszant, akkor azt ne csináld, ne adjál alkalmat. Ne küldözgess recepteket a különböző Toplistákra, egyes nem megfelelő gyűjtő oldalakra, vagy a Mindmegette oldalra stb., stb. Egyébként az is lehetséges, hogy azokon az oldalakon ahol sikeres a recepted, ott nem linkelik be, hogy kié a recept, így nem tudják megnézni az oldalad. Azt hiszik, hogy azé, aki feltette abba a bizonyos blogba. Éppen ezért én nagyon megválogatom, hogy hova iratkozok föl gyűjtő oldalakra, mert nem mindegyik jó. Jobb lenne ha Te is ezt tennéd.

    VálaszTörlés
  3. Lehet, hogy nem volt elég egyértelmű amit írtam. Ha én, mint Hobbychef, teszek közzé valamit, az a kutyát sem érdekli. De, ha az én receotemet egy menő blog teszi fel (ahova én töltöttem fel), akkor máris több tucat lelkes látogató likolja. No, ez az ami kiborít és felháborít. A recept ugyanaz, csak a feltöltő más. Vagy engem nem kedvelnek, vagy a sznobok csak a nagy neveknek hódolnak. Ha én teszem fel az érdektelen, de ha ugyanaz megjelenik egy befutott receptoldaltól, akkor az már menő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem egyértelmű amit írtál. De azt nem tudom, hogy milyen menő blogról írsz ahová feltették a receptjeid. És azt sem tudom, hogy linkelték-e, hogy kié. Ha ott van, hogy kié a recept, és a Te blogodban nem érdekli a kutyát sem, de azon a bizonyos "befutott", receptoldalon pedig már "menő", akkor én sem értem hogy hogyan van ez.
      A gyűjtő oldalakról annyit, hogy amikor azt írtam, hogy nem mindegyik jó, én ezt úgy értem, hogy nem linkelik a beküldött recepteket, nem vezeti a látogatót hozzád a Te blogodra. Lehet, hogy ez a helyzet azokon a "menő" blogokon.
      De én azt mondom továbbra is, hogy ezen ne mérgelődj vagy ne küldjél recepteket és megoldódik a problémád.

      Törlés
    2. likoló ??? mi az ? Pikolót ismerek, de az assszem a sörhöz passzol.

      Törlés
  4. Mi az hogy "likolja"? Te beszélsz nyelveket, nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, hogy Endre is válaszol majd, de ha elfogadod én is megadhatom a választ.
      A like azt jelenti, hogy tetszik, kedvel valaki valamit. Ebből az angol szóból ered a lájkol amitől engem kiráz a hideg, nagyon utálom. Ezt az angol igét az l igeképző segítségével építették be a nyelvünkbe. Aztán ez így elterjedt az interneten, a szleng hívja lájkolásnak. De használhatjuk az idegen írásmódú like-olj formát is.

      Törlés