HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2013. augusztus 10., szombat

Kolbászos tökfasírt sült zöldségekkel

Kolbászos tökfasírt sült zöldségekkel


Egy nyári érdekesség. Fasírt nem hagyományosan:

Hozzávalók :
  • 1 db füstölt  kolbász )kb. 10dfkg)
  • gyalult tök (kb 20 dkg)
  • 1 db újhagyma zöldjével
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 marék petrezselyem
  • 1 db chilipaprika
  • 1 db tojás
  • zsemlemorzsa
  • liszt
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős pirospaprika
  • napraforgó olaj 
Köret:
  • 6 db újkrumpli
  • 1 db paradicsom
  • 1 db csípős hegyes zöld paprika
Elkészítés: 

A megmosott  krumplit felteszem főni. Az újhagymát, fokhagymát, petrezselyem zöldet, chilit és a kolbászt aprítom, A paradicsomot négybevágom.

A tököt már előzőleg legyalultam, s bedobozoltam, kettőt  a mélyhűtőbe, egy dobozt pedig a hűtőbe raktam. Most ez utóbbit használtam fel. Nos, a tököt beleteszem egy tálba, a többi hozzávalóval együtt,  fűszerezem, majd egy villával összenyomkodom, s összekeverem. Teszek hozzá prézlit, s lisztet (kb.. 1-1 púpozott evőkanálnyit). A lényeg, hogy a massza ne essen szét, ugyanakkor formázható legyen.

Egy serpenyőben olajat hevítek, s egy kanállal beleteszem a pogácsákat, kicsit meglapítgatom. (Én 5  fasírtot készítettem..) Amikor mindkét oldala megsült kiveszem egy tányérra, s a forró olajba beleteszem az időközben csaknem készrefőtt krumplikat. Melléhelyezem a paprikát, s a paradicsomokat, sózom, borsozom, s minden oldalukon megsütöm.
Tálalok. A tányérra helyezek 2 db fasírtot, a paprikát, s a krumplik paradicsomok felét. A krumplikra vágok petrezselymet, a fasírtra teszek egy petrezselyem ágat.



P.S. A recept bekerült a Hírkereső mai (2013.08.11.) Gasztro Top-jába:
8.- Kolbászos tökfasírt sült zöldségekkel (Mindmegette)
P.S.1. Ma (2013.08.12.) a recept előrébb lépett az 5. helyre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése