HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2015. október 10., szombat

Hagymás chilis bab, csípős kolbásszal

Hagymás chilis bab, csípős kolbásszal


Előre bocsájtom - mielőtt többen nekem rontanának - ez nem chili con carne. Chili con carne receptet, illetve annak "mexikói" változatát, mely az amerikai chilit (ami eredetileg egy chilis hús volt) ötvözte a babbal, majd később a kukoricával, már tettem fel a közel múltban. (Chili con carne - sült chilis bab, ahogy én készítem)

Ezúttal - ahogy a nevében is van - egy egyszerű, sok hagymás, sok chilis  babot készítettem, melyhez darált hús helyett kolbászt adtam. Mellőztem a darálthúst, a kukoricát, sőt a reszelt sajtot is.

Megpróbáltam elképzelni, hogy ha én lennék Bud Spencer és Terence Hill helyében a  Wild West-en - a Vadnyugaton, mit kotyvasztanék a csajkámban a tábortűzön.  Nos, azt hiszem, még eme egyszerű változatot is nehéz lenne összehoznom. A ranch-en (farm) még hagyján, de lovaglás közben letáborozva! A sok fűszerhez egy külön ládikó kellene!

Az ételt azoknak ajánlom, akik szeretik a csípőset.

  Hozzávalók:

  • 3 db vöröshagyma
  • 1 db lilahagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 db paprika
  • 1 db zöld csípős hegyes paprika 
  • 1 db piros csípős hegyes paprika
  • 2 db chili paprika
  • 4 db paradicsom
  • 1 doboz (40/28 dkg) chilis (fehér) bab 
  • őrölt fekete bors
  • őrölt csípős fűszerpaprika
  • 1 db babérlevél 
  • 0,5  csokor petrezselyem
  • rozmaring aprítva
  • morzsolt bazsalikom
  • oregano
  • majoránna
  • római kömény
  • kakukkfű
  • 1 dl vörösbor
  • 10 dkg csípős kolbász
  • 1 dl kolbászzsír 
  • 2 db chili a tálaláshoz

Elkészítés:

A hagymákat megpucolom, aprítom. A paprikákat felkarikázom, a paradicsomokat negyedelem. A petrezselymet felvágom.

Egy nagy serpenyőben kolbászzsíron a hagymát megdinsztelem, hozzáadom a paprikát, majd a paradicsomot és a petrezselyem szárát. Beleteszem a babérlevelet, fűszerezem.

Közben a kolbász héját lehúzom, felszeletelem.

Beleöntöm a babot, a vörösbort, beleszórom a petrezselymet.

Tálaláskor szedek egy tányérra a chilis babból, dekorálom petrezselyemmel és chilivel. Kovászos barna kenyérrel fogyasztom vörösbor kíséretében. (Bár a cowboy-ok valószínűleg inkább whisky-t innának hozzá. De a két említett színész, mivel olaszok, nyilván a vörösbort sem vetik meg.))





Akiktől az ihletet kaptam:




És egy teljes film - Az ördög jobb és bal keze - melynek rögtön az elején Bud Spencer elveszi a zsiványok babját:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése