HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2010. augusztus 3., kedd

Cukkinis lecsó kolbásszal, barna rizzsel



Cukkinis lecsó kolbásszal, barna rizzsel

 

Hozzávalók:

  • 2 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • olaj
  • füstölt szalonna
  • 1 db nagyobb cukkini
  • 5 db TV paprika
  • 2 db csípős hegyes paprika
  • 4 db paradicsom
  • Vegeta
  • őrölt fekete bors
  • csípős őrölt paprika
  • 4 szál kolbász
  • barna rizs

 

Elkészítés:

Egy serpenyőbe olajat teszek, benne megpirítom a kockára vágott szalonnát, majd ráteszem az aprított hagymát, s megdinsztelem. Megszórom Vegetával, borssal, piros paprikával. Hozzáteszem az apróra vágott fokhagymát, majd a darabolt paprikát, később a felszeletelt, csíkokra vágott cukkinit, végül a darabolt paradicsomot. Amikor már majdnem kész, belekerül a felszeletelt kolbász is. Ma barna rizs volt mellé, de én jobban szeretem fehér rizzsel, vagy krumplival (a krumplit lehet külön is a lecsó mellé tenni, de a lecsóval együtt is főzni). Szoktam tojást is beleütni.

Megjegyzés:

A paprika és a paradicsom a konyhakertünkben termett, a cukkinit a feleségem barátnője szedte le az ő kertjében. Rájuk való tekintettel nem csináltam túl csípősre a lecsót (a feleségem így is épp hogy belekóstolt), magamnak több hegyes paprikát vágtam volna bele, s tettem volna bele chili paprikát is, s a TV paprika helyett bogyiszlói paprikát használtam volna. Amikor télire főzök lecsót nagyobb mennyiségben, a családomnak és magamnak mindig külön csinálom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése