HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. október 18., kedd

Rakott krumpli gazdagon

Rakott krumpli gazdagon

Hozzávalók :
  • 3 db nagyobb krumpli
  • 3 db tojás
  • 1/2 szál mangalica kolbász
  • 2 db paradicsom
  • 1 db étkezési paprika
  • 1/2 db  hegyes csípős zöldpaprika
  • bacon szalonna
  • 1 db chili paprika
  • 1 pohár tejföl
  • trapista sajt
  • vaj
  • őrölt fekete bors
  • zsemlemorzsa
Elkészítés:

Megfőzöm a krumplit és a 2 db tojást.
Egy serpenyőt kivajazok, a krumpli felét beleszeletelem, sózom borsozom. A felszeletelt tojásokat ráhelyezem, majd erre a kolbászt szeletelem. Újabb réteg krumpli, sózás, borsozás. Rászeletelem a paradicsomokat, paprikákat, s a bacon szalonnákat.Egy pohár tejfölhöz hozzákeverek 1 db tojást, beborítom az egészet, s 180 C fokra előmelegített sütőben megsütöm hőlégkeverésen. Amikor már kezd barnulni, megszórom a reszelt sajttal, vágok rá chili paprikát,  szórok rá zsemlemorzsát, s grill fokozaton megpirítom.




6 megjegyzés:

  1. Ez aztán valóban gazdagon van készítve, nagyon guszta! Nem lesz sok az a 3 db. krumpli?:-))

    VálaszTörlés
  2. 3 nagyméretű krumplit használtam. No, meg ott volt a többi összetevő is. Nekem ez bő 2 adag. Az én konyhám egyszemélyes, mint azt már többször is írtam. A nejem is külön főz magának, meg én is. Ez már sajna így alakult. Ő akarta, nem én. Bár, miután az ízlésvilágunk nagy mértékben eltávolodott egymástól az utóbbi években, (nem az enyém változott), talán jobb is így. És csak hogy bosszantson, mindig becsmérli a főztömet.
    Bezzeg volt, amikor boldogan megette.

    Amikor például néhány éve leesett a cseresznyefáról, s eltört néhány bordája, zokogott, hogy ne hagyjam ott a kórházban. Saját felelősségemre kihoztam, s egy hónapon keresztül ápoltam. Egyik alkalommal egy tepsi magyaros rakott krumplit készítettem füstölt kolbásszal. Még repetázott is belőle. Ma csak virslivel eszi meg.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta a rakott krumplid, egyik kedvencünk.

    VálaszTörlés
  4. Imádom, így is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  5. A rakott krumplit én imádom, elég gyakran készítem persze a magyaros változatot, de még sok féle változatát ismerem és ritkán azt is készítem. Ízlés dolga, de én a magyaros változatra nem szórnék zsemlemorzsát, az nem való bele és a zöldpaprika, paradicsom sem.Én örülnék ha a férjem tudna főzni, de sajnos nem tud. Nálatok ez elég macerás lehet kétfelé főzni, miközben egy helyen kell főznötök.

    VálaszTörlés