HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. október 15., szombat

Zepter edények

Zepter edények

A Zepter-nek vannak hívei. Például a sógornőm, Marcsú, vagy a blogtársak közül Mari - Szeretek főzni(2). Az edények bizonyára kiválóak, és élvezet bennük főzni, bár beszerzésük nem egy olcsó mulatság

Ma, amikor olvastam Mari blogját, s azon megláttam a Zepter edényt, eszembe jutott egy néhány nappal ezelőtti telefonhívás. Egy hölgy a Zepter-től jelentkezett, azzal az állítással, hogy valaki ajánlott engem (hogy ki volt, azt nem mondta meg), ezért most megajándékoznak egy edénnyel. El kell mennem a központjukba, ahol meghallgatok egy előadást, részt veszek egy kóstolón, s a végén megkapom az ajándékom. (Hogy mi az ajándék, azt nem tudta megmondani, mivel az mindig aznap derül ki.)  Mindez teljesen ingyenes. Tamáskodó megjegyzésemre bizonygatta, hogy nincs vételi kényszer.

Nekem a dolog továbbra is különösnek tűnt, a zsákbamacskát sem szeretem, egy hosszú előadást sem kívánok végig ülni, mindezért a város másik végébe utazni, így megköszöntem a hölgy hívását, s azt, hogy  meg akartak ajándékozni, de én inkább nem élnék a lehetőséggel, mondtam neki.

Most is azt hiszem, így valószínűbb:  "ajándékozás". Ez nem más, mint vevőfogás, azt kihasználva, hogy a legtöbb ember nem tud nemet mondani, s ha egyszer már ajándékot kapott, akkor ezt azzal hálálja meg, hogy vásárol, még akkor is, ha ez nem is állt  szándékában, s ráadásul a vétel  komoly anyagi megterhelés a számára. Az állítólagos ajánlás pedig, a telefonkönyv.

Egyébként rákerestem a Neten, s számos bejegyzést találtam, melyek szerint nem is edényt adnak, hanem xalkalomra szóló Biotronlámpa használati lehetőséget, abban a reményben, hogy a végén a "megajándékozott" megveszi a többszázezer forintos  lámpát.. Nos, nálam másfél hónapig volt a legnagyobb lámpa, naponta többször is használtam, az eredmény egy nagy 0 (NULLA) volt.

Engem ez a dolog arra a vevőcsalogatásra emlékeztet, amikor tényleg olcsón, számos ajándékkal különböző utakra csalogatnak, ahol meg is vendégelnek. Ezért "csupán" egy gyakran több órás előadást kell végighallgatni. És a végén, a többnyire nyugdíjasokból álló utasokra ráerőltetnek különböző hasznos, s haszontalan dolgokat elég borsós áron.

Amikor a legelső mobilomat megvettem, nyertem vele egy egy hetes kétszemélyes utazást Grand Canaria-ra.  Ott derült ki a turpisság, timesharing akcióról volt szó, amit a mobiltelefon-kereskedő "elfelejtett" megemlíteni Egy apartment-et kellett volna vennem Az egy órás előadás után a hölgy nagyon csalódott volt, hogy nem lesz pezsgőpukkantás, mert nem vagyok vevő.

Volt másnak is ilyen invitálása a Zepter-től ajándékozás miatt?

6 megjegyzés:

  1. Én ilyenekre soha nem vagyok vevő, mert elsem megyek az ilyen hívogagtókra, legyen az edény, gyapjú ágybavaló akármi vagy valahová busszal elvivés és ott termékbemutató stb. Valóban itt többnyire nyugdíjasok vannak akik végig hallgatnak előadást, aztán ráveszik őket a drága dolgok vásárlására. Az Édesanyámmal már történt ilyen, beugrik ezeknek a baromságoknak vagy ha nem is vásárol - végig hallgatja az előadást. Szerencsére amikor vásárolt nem bánta meg, mert az gyapjú termék volt, de jó borsos áron. Mondtam neki, hogy miért nem ment a Billerbeck boltba ott is vásárolhatott volna, és biztonságosan.

    VálaszTörlés
  2. Én se dőlök már be az ilyesminek, de a rendszerváltás után, amikor nálunk újak voltak még az ilyen termékek meg az ilyen üzletpolitika is, bizony én is "jól" akartam járni, és többnyire csalódás lett a vége.
    Ma már az ilyen telefonálót udvariasan, de határozottan leszerelem, közben magamban sajnálkozok rajtuk, hogy ilyen módon kell megkeresniük a kaviárra valót.

    VálaszTörlés
  3. Az ember könnyen ítélkezik, hogy hogyan van képük az ilyen telefonálóknak az embereket hülyíteni, s bepalizni, de aztán rájön, hogy szerencsétlen biztos maga is restelli, hogy így kell a kenyérrevalót megkeresni. Persze, bizonyára vannak a topeladók között, akik a kaviárra valót is összehozzák. Nekik feltehetőleg nincs szégyenérzetük, hisz remekül megélnek a hiszékeny emberekből.

    VálaszTörlés
  4. na igen elég aljas módszerük van...bevallom én nagyon szeretem a zepter edényeket, anyukámtól kaptam két lábost. Nagyon jó benne főzni. Egyik lábos már megvan 15-17 éves és még mindig nagyon újnak néz ki, szóval megérte a pénzét. Úgy tudom egy szett legalább 300-400ezer forint...kifejezetten szeretem azt, hogy zsírmentesen és kevés vízzel lehet sütni és főzni benne.

    VálaszTörlés
  5. Én talán 2002-ben, egy kedves ismerőstől vettem meg az első edényeimet, aki egyszer említette, hogy ilyennel is foglalkozik (mellesleg tanárnő) és akit én kerestem meg, hogy szeretnék ilyen edényt. Soha nem volt erőszakos, tolakodó, de úgy mint az élet más területein, itt is akad biztos, aki rámenősebb. Akitől én anno vásároltam, már nem foglalkozik vele, de annak idején én is kaptam ajándékokat. A zepter edényeimet pedig tényleg szeretem, mert nagyon jók. Bár több lenne (de az áruk tényleg nagyon magas, lassan megfizethetetlen).

    VálaszTörlés
  6. Öregszem, elfelejtettem, hogy igazán mit is akartam. A zepternek több ágazata van, ha valaki edény miatt keresett meg, akkor a főzőrendszert akarták bemutatni, és olyan ajándékot ajánlanak fel, ami a főzéssel, konyhával kapcsolatos. A bioptron lámpa másik "osztályhoz" tartozik, kezelést akkor ajánlanak fel ajándékba, ha bioptron bemutatóra hívnak meg.

    VálaszTörlés