HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. október 9., kedd

Nitrogénes koktélt ivott, elfagyott a gyomra

Nitrogénes koktélt ivott, elfagyott a gyomra

Az index-en olvastam ezt a cikket. Borzasztó.
Szándékosan nem piros színben jelent meg a bejegyzésem, remélem megértitek.

"Sürgősségi operációval végződött egy brit tinédzser számára a 18. születésnapján tartott bulija. Gaby Scanlon gyomrát el kellett távolítani, miután folyékony nitrogénnel hűtött koktélt ivott.
Életveszélyes állapotban került kórházba egy fiatal brit lány saját születésnapján.
A 18 éves heyshami Gaby Scanlon Lancaster belvárosában az Oscar nevű bárban bulizott barátaival, amikor a nagy attrakció, a folyékony nitrogénnel hűtött ital elfogyasztása után elakadt a lélegzete, és erős hasfájások jelentkeztek nála.


A Guadrian szerint a lányt beszállították a helyi kórházba, ahol az orvosok megállapították, hogy a nitrogén kilyukasztotta a gyomrát. A perforáció miatt életmentő beavatkozásra volt szükség, a műtét során kivették a lány gyomrát."

Eddig sem kedveltem ezt - a szerintem őrült - technologiát, a Paprika TV-ben már többször láttam elszörnyedve egy brit szakács -  Heston Blumenthal, és team-je - agyament " kreációi"-t, ezek után végképp az a véleményem, hogy maradok a hagyományos gasztronomia mellett.

Szegény kislányt nagyon sajnálom, hogy a születésnapi buli ilyen véget ért. Remélem, betítják ezt a bárt, s a tulaj kellő bűntetést kap.

3 megjegyzés:

  1. Ez tényleg szörnyű!!
    Másnál is láttam már, hogy ilyen módszerrel próbál új receptet kreálni, és pont arra gondoltam, hogy ez nem veszélyes? Most kiderült, hogy de bizony az!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is veszélyes, s a hagyományos konyha megcsúfolása ez a folyékony nitrogénezés, bunsen-lámpás
      "konyhaművészet"&Co. Azt sem hiszem, hogy egészséges az étel, ha előtte bunsen-lámpával megbuzerálják.

      Törlés
  2. Hát ez tényleg szörnyű ami a lánnyal történt. De Heston Blumenthal tevékenysége is az. Úgy van ahogy írod, "megcsúfolása" a hagyományos konyhának. El sem tudom képzelni, hogy mitől vannak úgy elájulva tőle sokan, mikor annyi baromságot csinál. Én csak egyszer láttam egy "főzését", de köszönöm én is maradok a hagyományos gasztronómia mellett, és rá sem vagyok kíváncsi. Sokan nem tudják már, hogy mivel tudnának kitünni, na de ilyenekkel...

    VálaszTörlés