HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. október 31., szerda

Halloween receptverseny receptek 1.

Halloween receptverseny receptek 1.

Az általam meghírdetett receptversenyre:

Halloween receptverseny

megérkezett az első versenymű marisz57, Tortafüggö Marisz részéről:

Denevér,szellem,rémpofa - halloweeni kekszek

Vidám halloweeni kekszek
         
Hobbychef  receptversenyt hirdetett, melyre a Halloween-hez kapcsolódó ételekkel, italokkal lehet nevezni.
Én természetesen süteményben gondolkodtam, abból is valami egyszerűen elkészíthetőt akartam, ezért esett kekszre a választásom. És mivel óvodás, kisiskolás gyerekeknek szántam, semmikképp nem ijesztő, inkább vidám, humoros formákban készítettem.
Tészta hozzávalói:
10 deka liszt
10 deka vaj
10 deka kristálycukor
2,5 deka kakaópor
2 teáskanál sütőpor
2 tojás

Én kakaópor helyett zöld matcha tea port használtam, azt hittem, szép zöldek lesznek a kisült kekszek, de sülés közben elveszíti a szép színét.
Elmorzsoltam a vajat a liszttel, melybe előbb belekevertem a sütőport, meg a teaport. Hozzákevertem a cukrot és beleütöttem a tojásokat.
A szép zöld lisztes keverékhez adtam a tojásokat
Gyors mozdulatokkal keverővel összedolgoztam a tésztát - kellett még hozzá egy kicsi liszt, mert lágy volt -  majd fóliában a hűtőbe tettem 1 órára.
Lisztezett szilikonlapon kinyújtottam 3-4 mm vastagságúra, és pogácsaszaggatóval meg pohárral kiszaggattam, vagy késsel vágva alakítottam a formákat, mert halloweeni kiszúróm nincs.
A denevér úgy készült - nem tudom, felismerhető-e, mi akar lenni? - hogy pogácsaszaggatóval egy nagyobb és egy kisebb kört kivágtam. A nagyobbat kettévágtam és egy kisebb pohárral 3 ívet vágtam a félkörök síma oldalába(szárnyak). Háttal összeillesztettem őket és a kisebb kört a szárnyak találkozásához illesztettem fejnek.
A szellemekhez háromszögeket vágtam a tésztából, ehhez nyomkodtam a körformát fejnek, kicsit elhajlítgattam a kezeket meg az alját.
A lekvárral töltött rémpofához két kört kivágtam, egyiket megkentem piros csipkebogyó lekvárral, másikon szemeket meg szájat vágtam és ráraktam az alsóra. De vannak olyan rémpofák, amelyek csak kerek lapnak kisültek, és utólag, olvasztott csokiba mártott fogpiszkálóval festettem meg.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra és alsó-felső lánggal 15-20 perc alatt megsültek.
Némelyiknek a szemeket-szájakat már kisült állapotban csináltam csipkebogyó lekvárból.
Mosolygó rémpofák

A keksz receptjét innen hoztam,és egyéb ötleteket is találtam ezen a blogon, de más helyeken is nézelődtem halloweeni díszítéseket. A lekváros megoldás innen   származik, és   hekvancnál  is ötleteltem kicsit.                 
Szerintem egész jók lettek, remélem, a gyerekek örülnek majd nekik!
Mi nem tartunk Halloweent, mi a Halottak Napján tisztelettel, szeretettel emlékezünk elhunytjainkra. De a mai gyerekek már az óvodában megismerkednek más népek ünnepeivel.
Én pedig így járulok hozzá az ő örömükhöz.

Kérlek benneteket, hogy minnél többen szavazzatok Mariszra. Köszönöm: Hobbychef
Szavazni, mint ahogy a kiírásban is írtam, a megjegyzéseknél lehet.

Remélem, ezen felbátorodva mások is jelentkeznek receptjeikkel. Már csak 1 (egy!!!) hét van hátra. 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése