HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. október 31., szerda

Neked terem.hu ajándéka

Neked terem.hu ajándéka

Két napja írtam egy bejegyzést erről az új vállalkozásról, feltettem  a Facebook-ra, s még másik két közösségi oldalra. is, valamint beillesztettem a linkelt logójukat a blogom jobboldalába.

Ezekután írták, hogy köszönik, küldenek egy ajéndék csomagot, de várják a véleményemet is  Mondtam, O.K.

Ma megjött a doboz. Íme:




A doboz tartalma:

1 kis doboz fehér szőlő
6 db alma
1 fej jégsaláta
1 zacskó spenót
1 zacskó csicsóka
6 db paprika (inkább lecsó, mint étkezési)
1 csomag fehér retek
4 szál sárgarépa
1 kis csokor petrezselyem
1 fej fokhagyma
1 üveg (120 g) chili lekvár)

A zöldségeket jó átlagosnak minősíteném, a hypermarketben hasonlót tudnék venni, a piacon - némi körbenjárás után - akár szebbeket is. A honlapjukat nézve az ár is közepesnek mondható. (A futár nem tudta megmondani, hogy ezért a dobozért mennyit kellene fizetnem, ha normál megrendelő lennék.) Az mindenképpen pozitív viszont, hogy idő és fáradság takarítható meg így a vásárláskor, házhozszállítással kiegészítve (amiért azért a XII. kerület kivételével nem kevés összeget számítanak fel .( Így már nem biztos, hogy megéri..) Szintén pozítivum volt, hogy azt írtam, 12 h után leszek itthon. Néhány perccel dél előtt megszólalt a kaputelefon. Tehát - legalábbis ebben az esetben - pontosak voltak.

Ami viszont mindenképp negatívum, hogy a futár közölte, fizessek 500 Ft-ot a házhozszállításért. Ez egy normál rendelésnél még helyénvaló is lenne, no de, ajándéknál???

Én vita nélkül kifizettem a kért összeget, azt azonban nem tudtam megállni, hogy ne jegyezzem meg, hogy ezt nagyon furcsának tartom, s rossz a számíze tőle. Az azért durva, hogy ajándéknál pénzt kérnek, ráadásul a XII. kerületbe ingyen szállítanak a normál megrendelőnek, már pedig én a Farkasréti temetőtől (ami már XII. kerület) csak  három utcányira lakom. A Mindmegetté-től, s más cégektől is,  már többször  kaptam ajándékot, de nem számolták fel a postaköltséget. A küldönc szabadkozott, hogy igazam van, de neki ezt mondták. Azt válaszoltam, semmi gond, de ahogy a beharangozást is feltettem a blogomra, a véleményemet is közzéteszem, annál is inkább, mivel ezt kérték. Mondta, inkább ne.

2 perc múlva visszatért, hogy beszélt a főnökével telefonon, s visszaadja az 500 Ft-ot. Ezzel valamelyest visszaszerezték a becsületet, vagy csak az ellenpropaganda miatt változtatták meg a véleményüket?.

Nos, ki-ki (budapesti lakosként) döntse el, hogy igénybe kívánja-e venni ezt a szolgáltatást előnyeivel és hátrányaival együtt. Nekem vegyes érzelmeim vannak, de nem akarok senkit sem befolyásolni.

Summa sumarum:  A nem túl kiugró minőséghez képest, az ár magas. És itt ráadásul zsákbamacskát kap a megrendelő. Míg egy piacon alaposan körülnézhet, s a legszebb, vagy legkedvezőbb árfekvésű árut veheti meg, itt azt kap, amit hoznak neki. Aki viszont a kényelem, idő és fáradtságkímélés miatt ezt a formát részesíti előnyben, esetleg gondot okoz neki az utazás, cipekedés, s ezért hajlandó anyagi áldozatra is, annak mindenképpen ajánlható ez a beszerzési lehetőség.

A cégnek az alábbi e-mailt küldtem:

 Kedves Eszter!

A dobozt köszönettel megkaptam. Örültem is neki, meg nem is. Amikor a futár 500 Ft szállítási díjat kért, rossz lett a számíze. Bár végül - néhány perc múlva - visszahozta a pénzt, továbbra is vegyes érzelmek voltak bennem.

A véleményemet itt írtam le:
http://eshobbychef.blogspot.hu/2012/10/neked-teremhu-ajandeka.html

Szívem szerint pozitívabb véleményt írtam volna. Mindezek ellenére biztos vagyok benne, hogy sokak számára kedvező és előnyös lesz ez a szolgáltatás.

Kívánok sok sikert!

Baráti üdvözlettel

Sinka Endre/Hobbychef

6 megjegyzés:

  1. Gratulálok a finom és hasznos ajándékhoz amit fogyasszál egészséggel!

    VálaszTörlés
  2. Én már régebben megtaláltam az interneten ezt a "neked terem" céget, de nem foglalkoztam velük, mert már akkor megállapítottam, - pedig nem láttam élőben a dobozok tartalmát - hogy ez bizony zsákbamacska. na és drága is. A II. kerületben ahol lakom a Fény utcai piac - amely nem egy olcsó hely - ahová járunk vásárolni, még az is olcsóbb. Nem minden, de van ami olcsóbb. Úgy van ahogy írod, hogy aki valami miatt - mondjuk nem számít neki annyira, hogy mi menyibe kerül, meg kényelmes, vagy nincs kocsija és nem tud cipekedni stb. hát gondolom, hogy ők azok, akik vásárolnak. Valakik vásárolnak, mert akkor nem tudnának működni. A mi kerületünkbe is ingyen van a kiszállítás, de én nem szeretem az ilyen vásárlást. Nem tetszik például az sem, hogy azt raknak a csomagba amit ők akarnak, ha pedig én kirakom a virtális kosárból, és azt teszek bele amire nekem szükségem van, akkor azért már 5 %-kal többe kerül az egész. Ettől függetlenül most én is betettem a logójukat a blogomba, oda ahol a hazai termelőket hírelem, de nem fogok nekik szólni, hogy hírelem őket. De hátha valamelyik olvasómat érdekli. Nem szorulok rá az ajándék
    dobozukra. De tudod, van egy mondás, hogy "Ajándék lónak ne nézd a fogát", jelen esetben a zöldségek minőségét.Te pedig nézted... De az tényleg nem volt szép tőlük, hogy pénzt kértek a kiszállításért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, ha egyszer már a piaci árnál magasabb árat fizetek, akkor már elvárható egy magasabb minőség is. Ajándék esetében pedig odafigyelhettek volna, hogy csúcsminőséget szállítsanak, s meg se kiséreljék, hogy szállítási költség címén pénzt kérjenek. A zsákbamacskát pedig nagyon nem szeretem, hadd döntsem én el, hogy mit akarok főzni az elkövetkező napkban.

      Törlés
  3. Ugye, megmondtam tegnap, hogy te a szerencse fia vagy!

    VálaszTörlés
  4. Bocsánat, nem tudom magam nevesíteni a felajánlott lehetőségekkel, Edinának hívnak.

    Mindenesetre, ha tiszta, termelőtől származó, bio minőségű, de nem minősített hazai élelmiszert szeretnél, akkor azt gondolom, ez jó ár. Ha bio papírosat akarsz, az kb 8x kerül többe. Ha a piacra mégy veheted a kínjában érett portugál paradicsomot, spanyol paprikát, szlovák tejet porból, kínai fokhagymát. Az igaz, hogy mind egyforma nagyságú, színű, csuda mutatós... de a gyerekemnek nem adnék belőle, ki tudja mivel permetezték, tartósították, majd érlelték. Szóval, én rendeltem már, zsákbamacska volt, de nem bántam meg. Ha nem ér ide a vidéki ismerősöm, mert paraszt és dolga van, máskor is rendelek tőlük. A valamit-valamiért elv szerint beérem a kisebb, egyébként lényegesen ízletesebb paprikával, mert tudom, hogy a közelben termett, nincs felfújva, és még a NAP is megsütötte.
    Még egy. A nagyanyám kiment a kertbe, megnézte, mi érik, és azt főzte. Az orvosok és a természetgyógyászok szerint is ez az egészséges. Igaz sem lazacot, sem avokádót nem ettünk, viszont a szezonjában a a halpaprikás is lecsóból készült, mert akkor az termett. Fillérekből hozta ki a család fenntartását és sosem voltunk betegek. Nem a szemével főzött a hiperből, hanem az eszével a kertből.
    Nincs szándékomban sértőnek lenni, de a nov. 01-i bejegyzés alapján jó név ez a hobbychef, találó a hobby. A profi az egészségre nevelést és a finom, rezgésében, beltartalmában az emberivel azonosat találná jónak, nem azt, amit káliummal felduzzasztottak, ki tudja mivel pirosítottak és a többi.... Én szégyellném, ha adott alapanyagból nem tudnék jót és változatosat főzni. Hozzák nekem vidékről az éppen, ami van-t, átalány szerződés alapján. Néha apró, néha nagy, néha nem annyira szeretem, néha kicsit sok, néha kevés, de összességében, az egész évet nézve tökéletes: aktuális, idényjellegű, olcsó, friss. Csak némi agy is kell hozzá, ez igaz. Ja, és nincs tanulási zavara, sem magatartás zavara a gyerekemnek, amióta így élünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem vettem eddig bio terméket, mert elriasztott a satnya kinézetük, s az irreálisan magas áruk. Ez szerintem egy bolondéria, s a hiszékeny emberek átverése.

      Törlés