HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. január 28., péntek

Gondolatok a díjakról

Gondolatok a díjakról

A díjakkal kapcsolatban lehet arról elmélkedni, hogy szükség van-e ennyi díjra, s hogy ezeket a díjakat tovább kell-e küldeni 5, vagy pláne 7 további díjazottnak. Lehet, hogy ez a dömping már leértékeli a díjak értékét, hiszen 3-4 forduló után a díjazottak száma már eléri a több százat. Sőt, vannak, akik már több díjat is begyűjtöttek már sokadik alkalommal.

Másik oldalról én azt látom ezekben a díjakban, hogy figyelemmel kísérjük egymás blogjait, törődünk egymással, s nem kevés munkát fektetünk abba, hogy kiválasszuk a díjazottakat, belinkeljük a díjazót, s a díjazottakat, értesítsük a díjazottakat, s mindezt megjelenítsük a blogjainkon.

Ugyanakkor nem lebecsülendő az öröme a főleg kezdő bloggereknek, amikor megkapják a díjat. Nekik ez a díj egy igazolás arra nézve, hogy a blogot nemcsak a saját örömükre írják, nem vész el a blog a semmiben,  mások is  olvassák őket, s talán kedvelik is.

Éppen ezért egyre nagyobb ellenszenvvel tapasztalom azt a tényt, hogy bár a díjazott elfogadja a díjat, de nem adja tovább. Miért? Nagyképűségből, lustaságból?  További kérdés: ha nem értékeli:  miért fogadja el, miért nem adja vissza? Miért nem adja meg a lehetőséget a díjazónak, hogy annak adja, aki örül neki, és tovább is adja?

Én az egyik díjat - Liebster Blog -  4 különböző blogtárastól is megkaptam, nagyon örültem neki, s azonnal tovább is adtam.

 Ennyi. Elnézést, ha esetleg egyeseket gondolkodásra késztettem.

8 megjegyzés:

  1. Tetszett az írás, főképp az utolsó mondat, lévén szőke vagyok.. :DDD

    VálaszTörlés
  2. Teljesen egyetértek a gondolataiddal. Üdv.: Mari

    VálaszTörlés
  3. Én nem teljesen értek veled egyet. Egyrészt szerintem mindenkinek szíve joga egy díjat elfogadni és továbbadni, mint visszautasítani, vagy megszakítani. Az a baj, hogy ha a második opciót választja, azaz visszadobja, azzal megbánthat valakit. Le kell szögeznem, hogy én nem értek egyet ezekkel a díjakkal, nekem inkább a körüzenetekhez hasonlítanak. Én sokkal jobban örülnék egy-egy kommentnek, dicsérő levélnek, esetleg vitának, mert akkor tudom, olvassák, szeretik (vagy nem), és főleg elgondolkodnak az írásaimon, azaz megtudom a miérteket.

    VálaszTörlés
  4. Az "egyrészt" után következik egy "másrészt" is, de ez most nem érdekes.
    A díj szabályaiból egyértelműen következik, hogy azt tovább kell adni.
    A díjakkal lehet egyet nem érteni. Nekem is vannak kétségeim. Bár több szól mellette, mint ellene.
    Ahogy én is írtam, nekem is a kommentek (megjegyzések) fontosak: "aminek a legjobban örülök, azok a megjegyzések."
    A díjat egyébként vissza lehet adni úgy is, hogy a díjazót ne bántsuk meg. Például úgy, hogy megköszönjük neki a kedvességét, s a jó szándékát, kitüntető figyelmét, de azt mondjuk neki, tekintettel arra, hogy én már számos díjat kaptam, adományozza ezt inkább olyannak, aki bár még nem profi, de figyelemreméltó munkát végez, s eddig nem kapott ilyen elismerést.
    Baráti üdvözlettel: Hobbychef

    VálaszTörlés
  5. Kedves Hobbychef!

    Nézz be az oldalamra! Nem meglepetést fogsz találni, hanem egy díjat, még akkor is, ha azt már 4 forrásból megkaptad. Szeretnék én is ilyen lelkesedéssel írni a blogomban, mint Te.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mónika!
    Megmondom őszintén, nem csak hogy megörültem ennek a díjnak, de meg is hatódtam. Igazolva láttam azt, amit gondolok, s próbáltam megfogalmazni a díjakkal kapcsolatos bejegyzésemben. Köszönet.

    VálaszTörlés
  7. Valóban, csak miután elküldtem, utána vettem észre, hogy kimaradt az az egy szó. De gondoltam, nem írok miatta még egy kommentet, ám ha szükséges, hát mea culpa, és tessék oda érteni, ahová jött volna, a "Le" szócska elé.
    Amúgy klasz a blogod, és szeretném ha tudnád, hogy nem bántásból merészeltem ellenvéleményt írni, hanem mert úgy gondoltam, ha már feldobtad a témát, akkor azt azért tetted, mert szeretnél róla beszélgetni. Sajnos kevés olyan blog van, ahol egy ilyet nem vesznek személyes támadásnak, reméltem, a tiéd ezek közé tartozik. (Az más kérdés, hogy mi a véleményem a nyelvtani és stilisztikai helyreigazításokról, ha érdekel, elmondom privátban) Ennyit mentségként. Visszatérve a témára, igazad van azzal kapcsolatban, hogy szépen is vissza lehet utasítani egy díjat, és az másképp csapódik le, de szerintem ezt sosem lehet tudni, mindig az ajándékozó személyétől függ, van, aki nem veszi magára, és van, aki igen, még akkor is, ha fél oldalas bocsánatkérést fogalmazol neki.
    Mondjuk lehet, hogy ha én kapnék díjat, másképp látnám, meg annyira, be kell valljam, nem is merültem bele ezekbe a dolgokba, a véleményem onnan ered, hogy látom a gasztro.blogon, hogy egy teljes oldal ugyanazzal a díjjal van tele, szinte mindenki megkapja előbb-utóbb. Az lenne a kérdésem (őszinte kíváncsiság, semmi rossz szándék), hogy így is annyit ér a díj, mintha tényleg csak néhány blog kapná meg? Mert erre én nem tudok válaszolni. Az viszont tény, hogy ösztönzőleg hathat, ha valaki ilyet kap:).
    Üdvözlettel:
    Lencsilány

    VálaszTörlés
  8. Kedves Lencsilány!
    Egyáltalán nem vettem bántásnak, személyes támadásnak az ellenvéleményedet. Teljesen természetes az, ha valakinek a véleménye nem egyezik az enyémmel, akkor azt el is mondja. Ezért én nem sértődöm meg, legfeljebb akkor, ha ezt a véleménynyilvánítást nem megfelelő hangnemben teszi. A tied nagyon kulturált volt, így semmi okom nem volt a megsértődésre.
    Azt külön köszönöm, hogy klassznak tartod a blogom.
    A kérdésfelvetésed teljesen jogos, ha megnézed a bejegyzésem, én is dömpingnek tartottam ezt a sok díjat. Szerintem is jobb lenne, ha 1 max. 2 díjazott kapná meg, így nagyobb lenne a díj értéke.

    VálaszTörlés