HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2017. május 1., hétfő

Sült csülök gombával, hagymával és krumplival

Sült csülök gombával, hagymával és krumplival

Ebben a hűvös, furcsa tavaszban jól esett ez az étel. Azért jutott a tányérra medvehagyma is. Majális lévén terveztem egy kiruccanást a Városligetbe, de végül is letettem róla, még korai lett volna ekkora kirándulást tennem gyalogosan, mankóval. Úgy-hogy itthon ünnepeltem, s kényeztettem magam. Ennél jobbat a ligeti büfésektől sem kaphattam volna. Nem beszélve arról, hogy egy adag többe került volna, mint ez a mennyiség.


Hozzávalók:

  • 60 dkg főtt füstölt csülök csont nélkül
  • 2 db csiperke gomba
  • 2 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 4 db krumpli
  • őrölt fekete bors
  • 2 ek napraforgó olaj
  • 8 levél medvehagyma

  • Elkészítés:

    A krumplit előfőztem, megpucoltam, kockára vágtam. A hagymát karikákra vágtam, a gombát felszeleteltem. Az egyik fokhagymát aprítottam.

    A csülköt nagyobb darabokra vágtam, bedörzsöltem fokhagymával. Betettem egy nagy serpenyőbe. Melléraktam a krumplit és a hagymát. Az egészet sóztam, borsoztam, locsoltam rá olajat. Betettem a 180 C fokra előmelegített sütőbe. Időnként meglocsoltam.

    45 perc elteltével rátettem a gombát és az aprított fokhagymát, fűszereztem, s meglocsoltam mindent a szafttal.

    1 óra elteltével elzártam a tűzhelyet.

    Tálaláskor a tányérra raktam csülökhúst, körítést, s díszítésként medvehagymát. Sörrel fogyasztottam. Ha már a csülökre nem locsoltam, legalább a torkomat öblögettem a sörrel. Végtére is majális van.






    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése