HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2011. április 6., szerda

Medvehagyma

Medvehagyma

Egy korábbi bejegyzésemben, Hagymás sült csirkemáj petrezselymes tócsnival, leírt receptnél a tócsnit medvehagymával akartam készíteni, de amikor megláttam a hypermarketben az árát, letettem róla. Füstölögtem is, hogy lehet ennyit kérni olyan vadon termő fűszernövényért, amit nem kell termeszteni, csak leszedni.

A természet bőven ontja ezt a csodát, az ország területén több helyen is előfordul, a legtöbb azonban a Mecsekben van, ott az erdőkben, mezőkön amerre csak a szem ellát medvehagyma szőnyeg terül el.
És, mint ahogy most kiderült, bár jóval kisebb mennyiségben, a mi kertünkben is fellelhető! A feleségem kérdezte ma délben, hogy nem akarok-e a salátámba medvehagymát tenni. Ő vajkrémet készített vele.




Elhatároztam, hogy virágzás után magról szaporítom, a tuják és a kerítés között, illetve a ház É-Ny-i sarkánál, ahol nem zavarja annyira a kultúrkertet.

Ha már van saját medvehagymánk, a következő napokban számíthattok néhány receptre.

Addig is nézzünk meg két videóklippet a medvehagyma szedéséről és az Orfűi Medvehagyma Fesztiválról:

Medvehagymaszedés a Mecsekben, 2010.


Fesztivál: Medvehagyma Orfűn


4 megjegyzés:

  1. Nem tudom, hogy mennyibe került a hypermarketben, de én a Fény utcai piacon 300 forintért láttam 3-4 szálat és nekem az is sok volt árban. De lehet, hogy majd veszek, mert most a gasztro oldalakon medvehagyma őrület van, sokan ebből készült ételeket tesznek fel.Én nem szoktam senkit és semmit utánozni, de majd lehet, hogy készítek valamit.

    VálaszTörlés
  2. Az egész Mecseken hagyma "illat" terjeng!!!!

    VálaszTörlés
  3. Jövőre látod már lehet hogy te is árulhatod a medvehagymát. / Csak viccnek szántam !/

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nagyon jók lehetnek

    VálaszTörlés