HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2010. szeptember 27., hétfő

Csípős lecsó magamnak

Lecsó eltevés II. (csípős lecsó magamnak, tartósítószer nélkül)



A lecsót disznózsírral szoktam főzni, de most a libatepertő készítése után sok libazsír maradt, ezért ezt használtam fel. Ezt a lecsót csak magamnak főztem, mivel csak én szeretem a csípős, erős ételeket.


Hozzávalók:
  • 6 kg bogyiszlói paprika
  • 3 db hegyes erős zöldpaprika
  • 3 db piros chilipaprika
  • 3 kg paradicsom
  • 2 kg vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 kg libazsír
  • őrölt fekete bors
  • őrölt pirospaprika

Elkészítés:

A paprikákat és a vöröshagymát, fokhagymát szeletelem, a paradicsomot darabolom.

Egy nagy lábosban megmelegítem a libazsírt, beleteszem előbb a hagymát, majd rövidesen a paprikákat. Végül jöhet a paradicsom, s a fűszerek és gyakori keverés mellett készre főzöm.

Még forrón, alaposan kimosott üvegekbe merem, s egy nagy tálba rakom, párnával, pléddel jól betakarom. Ha kihűltek, kiveszem őket a száraz dunsztból, s mehetnek a polcra (15 üveg lett).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése