HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. január 13., péntek

Fácán

Fácán

A feleségem a napokban kapott két szép fácánt, kitette a teraszra egy nylonzsákban. Mondtam neki, hogy fel kellene akasztani a lábuknál fogva, mível hűvös, szellős helyen kell néhány napig tartani, aztán szárazon megkopasztani. Nem hallgatott rám. Továbbra is a zsákban voltak a madarak.

A fényképezéshez kivettem őket, aztán visszaraktam. Ma viszont már nem voltak a teraszon. Fogalmam sincs, hogy mi történt velük. Lehet, hogy kidobta őket? Csak nem volt ilyen bolond! Bár én még soha nem kopasztottam fácánt, s nem is főztem, de inkább megcsináltam volna. Finom leves készülhetett volna belőle, a combját, mellét meg meglehetett volna sütni. A fiatal fácánt töltve is meg lehet sütni. Volt alkalmam többször is enni, isteni!



5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom levest lehet készíteni belőle, nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  2. Ha kidobta, bizony kár érte, mert tényleg isteni levest lehet főzni belőle. De a combja a fácánnak is olyan, mint a pulykának, olyan megcsontosodott inak vannak benne, (egyszer majdnem megfulladtam egy ilyen csonttól)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ne is igen akarj pucolni, mert baromi nehéz. Tépődik le a bőre a tollal együtt. Ja, fel kéne akasztani, nem igazán tesz neki jót a zacsi. Azért, ha majd kukacok kezdenek mocorogni örülni fog az asszony! Lesz nagy sipítozás. Még jó, hogy most jön a hideg...

    VálaszTörlés
  4. Csak meg kéne kérdezni a feleségedtől, hogy mit csinált vele, hová tette?

    VálaszTörlés
  5. Ma megkérdeztem a feleségem, hogy mi történt a fácánokkal. Tovább ajándékozta, az illető megsütötte. Nekünk még kóstolót sem adott. Bravó.
    Én is megsütöttem volna. Egy ilyen innyencséget kidobni. Dehát a feleségem gondolatvilágát már nem tudom követni.
    Ma mexikói rizsestálat készítettem sólt csirkecombbal, s előlészítettem egy mustáros currys csirkecombot is, de ezen ételek bármilyen finomak si, mégsem érnek fel a fácánnal.

    VálaszTörlés