HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. március 1., szombat

Vörösboros Jókai bableves csipetkével

Vörösboros Jókai bableves csipetkével

A feleségem kiment a húgával Münchenbe, ezért egy óriási adag levest főztem, hiszen két kosztos is a nyakamba szakadt.

Az igazi Jókai bableves csülökkel és debreceni kolbásszal  készül, de nekem ez volt most itthon, s lusta voltam ezért kimenni a piacra. Így is finom volt.

Hozzávalók:

  • 50 dkg füstölt karaj
  • 25 dkg csabai lángolt parasztkolbász
  • 75 dkg tarka bab
  • 4 szál sárgarépa
  • 2 szál fehérrépa
  • 1 kicsi zeller
  • 2 db burgonya
  • 1 fejvöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 db csípős hegyes paprika
  • 6 db chili 
  • 0,5 csokor petrezselyem
  • 1 db füstös ízű leveskocka
  • őrölt fekete bors 
  • őrölt csípős paprika
  • köménymag
  • olaj
  • 3 púpozott kanál liszt (rántáshoz)
  • 1 db tojás
  • 5 púpozott kanál liszt (csipetkéhez)
  • 2 dl vörösbor
  • 2 dl tejföl

Elkészítés:

A babot előző nap beáztatom. A karajt felkockázom,felteszem  főni két és fél liter vízben.

Elkészítem a csipetkét, hagyom száradni.Megpucolom a zöldségeket, a répákat karikára, a zellert és a krumplit kockára vágom, a hagymákat, petrezselymet aprítom, 2 db chilit felvágok, felkarikázom a kolbászt.

Másfél óra elteltével hozzáadom a babot és a zöldségeket, fűszerezem. Elkészítem a rántást.

Amikor minden megfőtt, belerakom a kolbászt, beleöntöm a vörösbort, beleszaggatom a csipetkét, belekeverem a rántást.

Tálaláskor merek a tányérba levest, teszek rá két kanál tejfölt, s egy chilit.





P.S. A recept a Hírkereső Gasztro Toplostájá- :
21. Jókai bableves csipetkével(Mindmegette)

4 megjegyzés:

  1. Finom leves csak ez nem autentikus, De semmi baj, ahány ház annyi szokás, meg aztán kreatívkodhatunk is, csak akkor ne használjuk azt a nevet amiről ez a leves híres lett, Sok ilyen étel van, de ezeket úgy kell elkészíteni ahogy eredendően le van írva. Nekem van egy híres magyar recepteket tartalmazó könyvem, én abból készítem, nemcsak ezt, hanem minden régi nevezetes magyar ételt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írtam, hogy:"Az igazi Jókai bableves csülökkel és debreceni kolbásszal készül." Egyébként a többi stimmel. Se a kinézetén, se az ízén nem jöttél volna rá, hogy csülök helyett füstölt karajt, s debreceni helyett csabai kolbászt használtam.

      Törlés
    2. Endre ne haragudj, de van még ami nem stimmel. Olaj helyett zsír kell, babérlevél, ecet is kell bele, kalocsai csemege fűszerpaprika, csontlé. Nem kell bele chili, csípős paprika, őrölt bors, leveskocka, köménymag, vörösbor, csípős hegyes paprika. A tejfölt nem a tetejére kell tenni, hanem a levesbe és jól kiforralni

      Törlés
    3. Ja, és még burgonya sem kell bele. Pontosan az ízén jöttem volna rá, hogy nem stimmel, mert sok olyan más alapanyagot tettél bele ami nincs az eredetiben. A sertéscsülök omlósabb, szaftosabb hús a karajnál, és a debreceni sem olyan ízű, mint a csabai, nem beszélve a többi általad belerakott anyagokról.
      Egyébként nincs bajom vele, úgy eszed a bablevest ahogy Te szereted, de ne nevezzed Jókai bablevesnek.

      Törlés