HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2014. március 10., hétfő

Eperlikőr

Eperlikőr

Az eper szezonja van. Miért ne készítsünk egy eperlikört?  
Hozzávalók :
  • 1 kg szamóca (földieper)
  • 1/2 kg cukor
  • 0,5 liter vodka
Elkészítés:

Az epret alaposan megmosom, leszedem a csumáját, félbevágom, beteszem egy nagy üvegbe, s rászórom a cukrot rétegesen. Ráöntöm a vodkát, lezárom, s beteszem a spájzba. Először arra gondoltam, hogy fűszerezem, például mentalevéllel, s  szegfűszeggel, de aztán letettem róla.

Én Iránban a gyümölcslikőröket kitettem a napos teraszra érni. Nagyon finom lett. Most viszont a neten körülnézve azt láttam, hogy mindenki árnyékos, hűvös helyre teszi, s legalább egy hónapig érleli.

Nos, én június 25-én tettem el, akkor így nézett ki:




Ma lefejtettem a likőrt. két üvegbe, bő egy liter lett,.8,5 hónapig érett. Ízre kellemes, de talán túl édes (konty alá való). A cukor csak egy része alakult át alkohollá. Legközelebb visszatérek a már bevált módszerhez.

Ausztriában többször ittam dirndlit, melynek a  neve azonos a nők Ausztriában: Tirolban, Bajorországban, Svájcban, Süd-Tirolban hordott népviseletével, mely területeként változó, de az pálinka, s nem likőr.  A Dirndl a német Dirne szóból származik, melynek a jelentése lányka.

A müncheni Oktoberfest-en szinte kötelező viselet.



P.S. A recept felkerült a Hírkereső mai (2014.04.21.) Gasztro Toplistá-jára:




2 megjegyzés:

  1. Na vittem is a receptet, eperszezonban elteszem én is ugyanígy, mint te, ha a napon érleled, akkor mennyi idő alatt lesz kész?????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az idő nagy mértékben függ a napos napok számától, a hőmérséklettől. Iránban szinte minden nap napos volt, s a hőmérséklet is magasabb volt lényegesen a magyar nyári hőmérsékletnél. Ott kb. egy hónapra volt szükség.

      De ott az újbor is iható volt már decemberben, januárban háromszori lefejtés után, csaknem olyan volt, mint nálunk az egy éves borok.

      Törlés