HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2012. március 5., hétfő

In memoriam of MALÉV - Being in NY City thanks to MALÉV

In memoriam of MALÉV - Being in NY City thanks to MALÉV

Aktív koromban gyakran repültem a MALÉV-val, törzsutas voltam. A személyzet kedves, s figyelmes volt. Szerettem a konyhájukat, italok terén is remekeltek. Én business class-on utaztam, ott az italválaszték is elsőosztályú volt. Mint törzsutas már beszállás elött is külön szalonban (Duna Lounge) várakoztam, ahol korlátlan italfogyasztás volt.

Egyszer (ha jól emlékszem 1993-ban) megnyertem egy játékot. Az akkori új arculat emblémáit (madarakat) kellett a beszállókártyáról letépni, összegyűjteni és beküldeni. A nyereményem egy ingyenes út volt a MALÉV akkor beindított New-Yorki járatára, én voltam a MALÉV első New-Yorki utasa. A törzsutas pontjaimból pedig majdnem kifutotta egy második jegyre, csak egy kevesett kellett ráfizetni, így a feleségem is velem jöhetett. A vizumot és a hotel foglalást is a légitársaság intézte. Úgyhogy nekünk csak utazni kellett.

Késő este érkeztünk meg. Feleségem már akkor is morgolódos kedvében volt. A szememre hányta, hogy milyen szar környéken foglaltattam a szállást. Másnap reggel, amikor elindultunk, kiderült, hogy csak két háznyira voltunk a a Broadway-tól, ami Mannhattan közismerten leghíresebb utcája. A Times Square is csak egy néhány perces sétára volt.



Mi vagyunk a képen (ezt azért írom, mert még én is nehezen ismerem fel magunkat, aki a fotót szívességből készítette, nem volt igazán profi), a hátunk mögött a WTC (World Trade Center) látható,  természetesen voltunk is benne. (Ez még 2001. szeptember 11. előtt volt.)


Úgy érzem tartozom annyival kedvenc légitársaságomnak, hogy elbúcsúztassam.

Malév Szállj fel magasra


In memoriam of MALÉV


Az utolsó befejezetlen Malév filmünk



7 megjegyzés:

  1. Eddigi repülős útjaimat én is a Malévvel repültem.Elégedett voltam minden esetben az utaztatással kapcsolatban mindennel.
    Szép gesztus tőled ez az elköszönés!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Marisz, köszönöm a hozzászólásodat. Én, aki legalább több tucatszor, ha nem százszor, repültem a MALÉV-vel, nagyon nehezen viseltem el lágitársaságunk megszűnését.

    VálaszTörlés
  3. Hát, én szerencsésnek érzem magam, egyszer utaztam repülővel, tavaly májusban, és így legalább elmondhatom majd magamról az unokáimnak, hogy igen, én utaztam még MALÉV géppel.

    VálaszTörlés
  4. Lencsilány: Jó neked, hogy még repülhettél a MALÉV-vel, arra viszont - 24 évesen - még várnod kell,hogy az unokáidnak erről mesélhetsz. Az erotikus fantáziálásaid izgatóak. További fantáziálást, s kellemes álmokat kívánok, szívesen lennék a részese.

    VálaszTörlés
  5. Én is utaztam MALÉV-vel, nem olyan sokat mint Te, és nekem is jó tapasztalatom volt. Döbbenetesnek tartom, hogy hagyták tökremenni, megszünni. Úgy érzem mintha elvették volna a vagyonom, nagyon rossz. Egy emblematikus "intézményünk" volt, egy ország légitársasága, ami nélkül megint tovább szegényedtünk.

    VálaszTörlés
  6. Itt valami bűzlik. A fapadosoknak megéri? A MALÉV megszűnésének másnapján már itt tülekedtek, az Air Berlin a Juventus rádióban hírdeti európai járatait. De itt van a Wizz Air, a Ryanair, ... Európában a fapadosok, ahol több reptér is van, a városközponttól távolabbi repterekre repülnek, ahol olcsóbb a reptéri illeték. De nálunk csak egy reptér van, Ferihegy. Ma a MALÉV, holnap a BKV, majd a MÁV. Egyelőre csak járatcsökkentéssel, majd bezárással. Egyes városokban, pl. Egerben a Volán délelött már egyáltalán nem közlekedik. Lehet ezt még fokozni? Mindenki más hülye, csak mi tudjuk a tutit az unortodox gazdaságpolitikánkkal. A demokrácia kicsúfolását most nem is említem. Miközben az egész világgal háborúban állunk, egyre lejebb süllyedünk. De meddig süllyedünk még, s ezt meddig tűrjük? Cicero szavaival: Quo usque tandem abutere,..., patientia nostra? Quam diu etiam furor iste tuus nos eludet? Quem ad finem sese effrenata iactabit audacia?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nyugati tőke tönkreteszi az országunkat. Ide hiába jön befektető csak a saját hasznára ügyködik, nekünk semmi hasznunk belőle. Már lassan minden stratégiai fontosságú cégünk tönkremegy. Lehet, hogy igaza van Kertész Ákos írónknak, amikor azt a kijelentést tette, hogy a magyar alattvaló - lehet, hogy nem pont ez a jelző volt, de hasonló. Kűzdünk egyfolytában, de nem jutunk előre, ehhez én is Cicero-tól idézek. "A kűzdelmek megszokása könnyebbé teszi a szenvedések elviselését." Mi magyarok már több évszázados kúzdelmeken vagyunk túl, de mindenbe beletörődünk előbb-utóbb, és megszokjuk, csak háborgunk, de tettek nincsenek vagy ha vannak azt letörik, mert kicsik vagyunk.

      Törlés