HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. október 24., hétfő

Kolbászos, tökmagos sütőtökkrémleves pirítóssal (bruschettával)

Kolbászos, tökmagos sütőtökkrémleves pirítóssal (bruschettával)

Október hava a sütőtökről szól. Íme egy krémleves.

Hozzávalók:

  • 1 db kicsi kanadai tök (60 dkg)
  • 1 db krumpli
  • 1 db 2 cm-es gyömbér
  • 2 tk cukor
  • 2 tk méz
  • olívaolaj
  • 1 db zöldségleves kocka
  • őrölt fekete bors
  • 1 db chili
  • 6 dl víz
  • 3 dkg csípős füstölt kolbász
  • 2 tk tökmag
  • 1 db zsemle 
  • 1 gerezd fokhagyma

Elkészítés:

A tököt hosszában négybevágom, magjait eltávolítom, meghámozom, feldarabolom. Egy serpenyőbe rakom, szórok rá 2 tk cukrot, locsolok rá olívaolajat és csurgatok rá 2 tk mézet. Berakom a 180 C fokra előmelegített sütőbe.

A krumplit meghámozom, kockákra vágom. A gyömbért megpucolom, aprítom.

20 perc után a serpenyőt kiveszem, a sült sütőtököket egy fazékba teszem, hozzáadom a krumplit, a gyömbért, aprítok bele chilit, felöntöm vízzel. Fűszerezem, s addig főzöm, míg a krumpli is megpuhul.


Közben a tökmagokat megpirítottam, a felkarikázott kolbászokat megsütöttem. A zsemlét félbevágtam, megpirítottam, bedörzsöltem fokhagymával, locsoltam rá olívaolajat.

Botmixerrel összekeverem, de azért hagyok benne darabokat is. 

Tálalok, a szélére teszek kolbászkarikákat és szórok rá tökmagot.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése