HOBBYCHEF, Gastroblog, Gasztroblog, Gastroblogger, Gasztroblogger, Gastronomia, Gasztronómia, Kulinaria, Kulinária, recepies, recept

2016. október 9., vasárnap

Egyszerű chilis, tejszínes cukkini krémleves

Egyszerű chilis, tejszínes cukkini krémleves

A cukkini krémlevesek számtalan változatát készítettem már el, most az egyszerűségre törekedtem, s hagytam, hogy a cukkini domináljon, persze a chili is kapott szerepet, s nem csak azért, mert az étel nevében is ott van, hanem azért is mert szeretem a chilit, a csípőset. Ráadásul, egy kínai kutatás szerint, aki hetente legalább 2-3 alkalommal fogyaszt chilt, az legalább 10 évvel tovább él.

Hozzávalók:


  • 1 db közepes cukkini
  • 1 db krumpli
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 db chili
  • 1 dl tejszín
  • 5 dl víz
  • 1 ek vaj
  • őrölt fekete bors
  • őrölt piros paprika
  • 2 db chili a tálaláshoz
  • chiliszósz

Elkészítés:

A krumplit megpucolom, kockára vágom a cukkinit úgyszintén, a hagymákat és chilit  aprítom.

A hagymákat a vajon megdinsztelem, hozzáadom a chilit, a krumplit és a cukkinit, fűszerezem, öntök rá vizet, és megfőzöm. Rálocsolom a tejszínt, botmixerrel nagyjából összekeverem.

Tálaláskor szedek a tányérba levest, teszek rá egy chilit, s chiliszósz pöttyökkel kerítem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése